جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با مسئولان و مدیران مدارس  علمیه استان هرمزگان

حوزه/ آیت الله اعرافی در جشن عمامه گذاری طلاب هرمزگان، با تاکید بر این که جبهه مقاومت به دنبال تحقق اسوه تمدنی پیامبر(ص) است، تاکید کرد: همه ما باید مراقب تشیع لندنی و تسنن آمریکایی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندر عباس، آیت الله اعرافی، امروز در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه استان هرمزگان که در مصلای نماز جمعه بندرعباس برگزارشد، گفت: امروز در دنیای استکبار یک نگاه غیر الهی و غیر معنوی از سوی استکبار جهانی ترویج می شود و انقلاب اسلامی ایران می خواهد این معادلات را برهم بزند و در کمتر از ربع قرن توانست دنیا را تکان بدهد.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: پیامبر گرامی اسلام(ص) با معجزه قرآن کریم، توانستند نوری را به عالم عرضه کنند که تا روز قیامت این نور خاموش شدنی نخواهد بود.

وی با رد این مسئله که اسلام به زور شمشیر پیشرفت کرده است، گفت: گرچه شمشیر سلاح برنده و قاطع اسلام در برابر کفار و دشمنان و ظالمین است، اما هرگز اسلام با شمشیر پیشرفت نکرده است بلکه با معارف ناب نجات بخش و بلند و والای الهی پیش رفته است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که عشق به پیامبر اسلام(ص) و خاندان و اهل بیت آن حضرت در دل ما موج می زند، تصریح کرد: این که در قرآن کریم، نبی مکرم اسلام(ص) به عنوان اسوه حسنه به جهانیان معرفی شده است، تنها در عرصه عمل فردی نیست، بلکه از حیث اجتماعی و تمدنی نیز وجود مقدس آن حضرت اسوه خواهد بود و این عرصه اجتماعی و تمدنی به مراتب مهم تر و تاثیرگذار تر خواهد بود و امروزه نیز جبهه عظیم مقاومت در صدد تحقق اسوه تمدنی پیامبر(ص) است.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود با اساره به نقش مهم و نقطه محوری رسول گرامی اسلام(ص)، گفت: نقطه محوری پیامبر اسلام و بزرگترین راهبرد بعثت، تغییرات معادلات قدرتی به نفع دین و عدالت است.

وی با اشاره به تلاش های دشمنان اسلام، افزود: امروزه دشمن تلاش دارد با ایجاد تعصبات کور قومی و مذهبی نگذارد تمدن بزرگ اسلامی شکل بگیرد، لذا همه ما باید بدانبم در کجای عالم قرار داریم و در چه نقطه عطف تاریخی هستیم.

مدیر حوزه های علمیه  در پایان خاطر نشان کرد: همه ما باید مراقب تشیع لندنی و تسنن آمریکایی باشیم  و وحدت راهبردی عمیق و همه جانبه ای برای پیشبرد اسلام و امت اسلامی دنبال کنیم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha