شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عمامه گذاری طلاب آران و بیدگل

حوزه/ همزمان با میلاد پیامبراکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) مراسم عمامه گذاری طلاب آران و بیدگل، در مدرسه امیرالمومنین(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، امام جمعه آران و بیدگل، در این مراسم، به وظیفه طلاب و روحانیون در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: طلبه و مبلغ دینی که رسالت اهل بیت(ع) را برعهده دارد باید با حفظ تقوا از دلبستگی دنیوی پرهیز کند.

امام جمعه آران وبیدگل، جدیت در تحصیل  و مطالعه منظم را از دیگر وظایف  طلاب برشمرد و افزود: طلبه ای که می خواهد به مردم خدمت کند باید ضمن عالم بودن و داشتن اطلاعات کامل، با مسائل روز نیز آشنا باشد. 

وی ادامه داد: یک روحانی و طلبه  وعالم باید با مسائل روز، جریانات سیاسی ، مسائل اجتماعی و حربه های دشمنان آشنا باشد تا بتواند با توطئه های دشمنان مقابله کند و مشکلات مردم را برطرف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه یک طلبه باید درحفظ حرمت و جایگاه  طلبگی  تلاش کند،  گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر چشم همه به رفتار روحانیون و طلاب دوخته شده است، نباید اشتباهی مرتکب شود که عوارضی  را به همراه داشته باشد .

 امام جمعه آران و بیدگل با بیان اینکه امروز به خاطر دفاع از حقانیتی که  جمهوری اسلامی ایران در دنیا به آن نیازدارد، باید کاملا مراقب رفتارمان باشیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه طلبه لباس بندگی خدا را به تن  کرده است، باید بنده صالح و خوبی برای پروردگارعالم باشد.

وی،  با بیان اینکه طلبه ای که  به عنوان سرباز امام زمان (عج) درحوزه های علمیه درس می خواند، باید زینت اهل بیت (ع) باشد، افزود: با توجه به اینکه روحانیون و طلاب درجایگاه انبیاء قرارگرفته اند، باید کاملا مراقب رفتار و گفتار خود باشند.

امام جمعه آران وبیدگل با بیان اینکه یک  روحانی و طلبه نباید گرفتار تجملات  دنیوی باشد، گفت: دنیا طلبی انسان را به ورطه سقوط و تباهی می کشاند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha