جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حضور مبلغان جهادی خوزستان در مناطق زلزله زده کرمانشاه

حوزه/ حجت‌الاسلام افشاری، با بیان اینکه هم‌اکنون یک سردرگمی فرهنگی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، گفت: اگرچه فعالیت‌های تبلیغی و جهادی خوبی انجام شده، اما باید متولی خاصی برای برنامه های فرهنگی در مناطق زلزله زده انتخاب شود.

حجت‌الاسلام محمدحسین افشاری، مسئول گروه جهادی مبشران حیات، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در قصرشیرین، با بیان اینکه گروه مبشران حیات، متشکل از 24 طلبه و روحانی مشاور و روانشناس است، اظهارداشت: این افراد دارای مدرک تخصصی ارشد در رشته‌های روان‌شناختی بوده و برای فعالیت در عرصه کودک و نوجوان، مشاوره‌های روحی، تبلیغ چهره به چهره و مباحث روان‌شناختی و روانشناسی، راهی مناطق زلزله‌زده سرپل ذهاب و روستاهای اطراف شده‌اند.

وی با اشاره به عمده فعالیت‌های طلاب و روحانیون گروه جهادی مبشران حیات، در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه، گفت: آرام بخشی به محیط، تسلای دل داغداران این حادثه با حضور در چادرها و محل استقرار آن‌ها، شناسایی و معرفی افراد دارای اختلال روحی به سازمان بهزیستی و ایجاد فضای بازی و تفریح برای کودکان و نوجوانان، بخشی از فعالیت‌های طلاب و روحانیون گروه جهادی مبشران حیات می‌باشد.

مسئول گروه جهادی مبشران حیات، با بیان اینکه هم‌اکنون یک سردرگمی فرهنگی در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، افزود: اگرچه فعالیت‌های تبلیغی و جهادی خوبی انجام شده، اما باید  متولی خاصی برای برنامه های فرهنگی در مناطق زلزله زده انتخاب شود.

حجت‌الاسلام افشاری، با اشاره به اعزام‌های گسترده و حضور پرشور مبلغان در نقاط آسیب‌دیده کرمانشاه، تصریح کرد: خوشبختانه حجم اعزام مبلغان در این مدت، افزایش بسیار ملموسی داشته است، اما آنچه موجبات نگرانی مردم داغ‌دیده را فراهم کرده، نگرانی نسبت به آینده و تنها گذاشتنشان در سرما و برف و بوران است.

وی در پایان، خواستار تدوین نقشه جامع اعزام مدیریت شده مبلغان به مناطق زلزله شد و اظهارداشت: هفته‌های آینده، زمانی که آرام‌آرام نام زلزله از زبان‌ها افتاد و خبری از این حادثه  در رسانه‌های اجتماعی نشد، مردم سرپل ذهاب، قصر شیرین و همه شهروندان کرمانشاهی نیاز به کمک‌های روانشناسی و دلداری دارند؛ ازاین‌رو لازم است که با تدوین نقشه راه و چشم‌اندازی جامع، اعزام‌هایی مدیریت شده، حداقل تا شش ماه آینده در مناطق زلزله‌زده انجام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha