جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضور روحانیون در زلزله کرمانشاه

حوزه/ مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با بیان اینکه حضور روحانیون در زمان های حساس مانند وقوع زلزله دلگرمی برای آسیب دیدگان است ، گفت: مصاحبه یک طلبه در مناطق زلزله زده کرمانشاه که عنوان کرد «بین شیعه وسنی هیچ فرق نیست و همه باهم برادرند و ما جانمان را برای اهل سنت می دهیم» بسیاری از توطئه ها را خاموش کرد.

عباس احدپور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، به برنامه های این مرکز برای طلاب استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: طبق تفاهم نامه همکاری که بین مدیریت حوزه علمیه یزد و  هلال احمر استان امضا شد، قرار بر این شد تا این دو مرکز فعالیت هایی نسبت به ارتقاء سطح آشنایی طلاب نسبت به مسائل ایمنی در زمان های حساس داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی جهت انجام فعالیت‌های اجتماعی، امدادی، اردویی، ورزشی، عام‌المنفعه و غیره جهت اعضای گروه‌های امدادی طلاب و اجرای آن با هماهنگی حوزه علمیه یزد و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، بهداشت و آموزش‌های ویژه حوادث در حوزه علمیه از وظایف سازمان هلال احمر استان یزد است.

احدپور با بیان اینکه تجهیز فضاهای مورد نظر حوزه به امکانات امدادی و وسایل کمک‌های اولیه و همکاری در تجهیز ملزومات اداری آن از دیگر فعالیت های در نظر گرفته شده است، گفت: حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های علمی، تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های حوزوی و اعضای گروه‌های امدادی طلاب که در راستای اهداف هلال احمر باشد نیز از دیگر کارهایی است که هلال احمر استان یزد باید انجام دهد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد به اهمیت نقش روحانیون و طلاب در زمان های حساس اشاره کرد و گفت: در زمان وقوع زلزله کرمانشاه همه مشاهده کردند که روحانیون و طلاب چه فعالیت های چشمگیری به دور نگاه قومیتی به مردم داشتند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از هربه ای برای آشوب در کشور و منطقه دست برنمی دارند، تصریح کرد: در زمان زلزله کرمانشاه، پخش مصاحبه تلویزیونی یکی از روحانیون که عنوان کرد هیچ فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد وهمه برادرند باعث شد بسیاری از توطئه هایی دشمنان در این زمان خنثی و از بین برود.

احدپور درپایان، اظهار داشت: با توجه به ارتباط نزدیکی که بین روحانیون و مردم وجود دارد، اگر در مباحث این‌چنینی که شایعاتی با وجود شبکه‌های مجازی در حال گسترش است، شما به میدان بیاید و مطالب حقیقی را برای مردم بیان کنید بدون شک بسیاری از مسائل مانند زلزله کرمانشاه که با سخن یک روحانی حل و فصل شد به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha