پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عدنان منصور - لبنان

حوزه/ وزیر خارجه اسبق لبنان با انتقاد شدید از انتقال سفارت آمریکابه قدس، مواضع ایران در این زمینه و زمینه های دیگر را مهمترین قطب نمای کشورهای اسلامی در این زمینه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، عدنان منصور، پیش از ظهر امروز در کمسیون «تمدن نوین اسلامی به مثابه راهبرد وحدت اسلامی»، در تهران گفت: وحدت اسلامی عنصری نظری نیست، بلکه یک ماهیت عملی است.

وزیر خارجه سابق لبنان افزود: آنچه که مسلمانان به آن احتیاج دارند وحدت سیاسی و فرهنگی و اجتماعی است؛ به ویژه این که در برابر یک چالش بزرگ قرارداریم که اسلام را تهدید می کند.

عدنان منصور اظهارکرد: با انتقال سفارت آمریکا به قدس یک چالش بزرگ رخ داد که نه تنها برای فلسطین، بلکه برای جهان اسلام است، زیرا مساله قدس فقط مربوط به فلسطین نیست و مساله تمام امت است.

وی گفت: هنگامی که کشورهای اسلامی را متفرق می بینیم و وحدتی بین آنها وجود ندارد، اهمیت وحدت اسلامی مشخص می شود و هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد و هدف خود را به ویژه در رابطه مسایل اسلامی مشخص کرد، به ویژه در مساله قدس موضع گرفت و به همین خاطر روز گذشته تصمیم ظالمانه آمریکا با واکنش سریع و قاطع ایران روبرو شد.

وزیر خارجه سابق لبنان بیان کرد: جمهوری اسلامی و مواضع ایران اسلامی یک قطب نمای بزرگ برای همه مسلمانان است و امیدواریم همه کشورهای اسلامی این مواضع قوی را اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha