شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، گفت: هر دانشجو با توجه به هدفی که در زندگی انتخاب می کند، پیش می رود و یکی از مهمترین رسالت ها و اهداف دانشجویان در شرایط امروز با توجه به آرمان های انقلاب و فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد علمی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به نقش با اهمیت دانشجودر نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد  وگفت:  دانشجویان به دنبال این هستند که از نظر علمی پیشرفت کنند و جوانان ما نیز این استعداد را دارند، از این رو لازم است امکانات لازم برای این منظور در اختیار قشر دانشجو قرار گیرد.

وی با بیان این که دانشجو باید بداند وظیفه نخست او درس خواندن است و این مسئولیت خود را تحت هیچ شرایطی فراموش نکند، افزود: علم آموزی مهمترین وظیفه دانشجویان است و منظور از این علم، علمی است که به افراد بصیرت و آگاهی دهد و در زندگی فرد موثر باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: ۱۶ آذر روزی است که تعدادی دانشجو در راه دفاع از وطن و مقابله با استکبار به شهادت رسیدند و این امر نیز باید جزو اهداف دانشجویان باشد که یک هدف والا است و اگر مقایسه ای بین دانشجویان آن زمان و حال داشته باشیم، دانشجویان آن زمان موقعیت خود را به خوبی شناختند و با احساس مسئولیتی که داشتند، وارد عرصه شدند و دانشجویان ما نیز در شرایط حاضر باید به رسالت و وظیفه خود که همان قدم برداشتن در راستای کسب علم و پیشرفت کشور است، آگاه باشند و در این مسیر تلاش نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که نقش دانشجویان از این جهت در نظام مقدس جمهوری اسلامی با اهمیت است که در بخش های مختلف حاکمیتی حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: امروز اگر دانشجویان خوب عمل کنند، در استحکام نظام اسلامی وصدور  انقلاب  اسلامی می توانند نقش ویژه ای داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:  هر دانشجو با توجه به هدفی که در زندگی انتخاب می کند، پیش می رود و یکی از مهمترین رسالت ها و اهداف دانشجویان در شرایط امروز با توجه به آرمان های انقلاب و فرمایش مقام معظم رهبری، جهاد علمی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha