پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت بود تصریح کردن: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می شود به میدان بیایند واعلام انزجار کنند.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش ازظهر امروز در دیدار رؤسا و مدیران ستاد امر به معروف ونهی از منکر با بیان اینکه جامعه اسلامی نباید در برابر فتنه جدید آمریکا و اسرائیل نسبت به قدس بی تفاوت باشند گفتند: نباید مسلمین در مقابل این حرکت سکوت کنند، بلکه باید علیه حرکتی که از سوی عربستان هم حمایت می شود به میدان بیایند واعلام انزجار کنند.

این مرجع تقلید افزودند: اسرائیل با این حرکت خود نشان داد به نابودی خود نزدیک شده و امید است به زودی این مسئله در جامعه اسلامی محقق شود.

ایشان در ادامه  به مسئله امر به معروف و نهی ازمنکر اشاره  کردند و گفتند:  این مسئله از موضوعات مهم است و قرآن در همین رابطه دستورات فراوانی به اهمیت و اجرای این فریضه به آحاد جامعه اسلامی داده و سفارش کرده افرادی را برای اجرای امر به معروف و نهی ازمنکر معین کنید.

این مرجع تقلید افزودند: در روایتی از معصوم(ع) آمده «همه کارهای خوب در کناز امرمعروف ونهی ازمنکر است»، این نشان می دهد این فریضه چه قدرمهم است و ازچه جایگاهی برخوردار است.

معظم له با بیان اینکه معروف ها و منکرات در جامعه زیاد می باشند و ازجمله منکرات، برخی دولت مردان کشورهای  اسلامی هستند که به اسرائیل خدمت می کنند و نوکر آنها می باشند، بر شناخت بیشتر این دو فریضه تاکید کردند.

 ایشان افزودند: اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود در جامعه امنیت، اخلاق، اشتغال و سایر موضوعات اجرا خواهد شد، این مسئله ای که امام باقر(ع) در روایتی بیان کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: آمران و ناهیان کسانی باشند که اهل معرفت، درک نسبت به معروف و منکرباشند، نسبت به زشتی ها وبد اخلاقی های جامعه  بی تفاوت نباشند، با زبان و قدرت تذکر دهد.

 معظم له بیان داشتند: امر به معروف و نهی ازمنکر آن قدر در دین  ارزش دارد که  قرآن  افرادی که این برنامه ها را اجرا می کند تمجید می کند و مقابله به استکبار را درهمین زمینه می داند.

ایشان بر تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی ازمنکر تاکید کردند، افزودند: متأسفانه دراین زمینه حتی مسائلی مانند دیرکرد بانک و گرفتن سود دیرکرد حرام است، حرف های زیاد از سوی مراجع تقلید زده شد و حتی به مسئولین وقت گفته شد، ولی کسی به  حرف گوش نمی دهد؛ تنها یک صورت است و آن هم مردم به این مسئله اهمیت بدهند و از مسئولین بخواهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر هجرت علمای و روحانیون به شهرها و روستاها تاکید کردند و اظهار داشتند: حضور روحانی در شهرها به منزله طبیب است و باید روحانیون با حضور خود شهر و روستا و اسلام را احیاء کنند و در این رابطه لازم است حمایت کرد.

40/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha