پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ حوزه علمیه خراسان، با صدور بیانیه ای، اقدام دولت آمریکا در انتقال سفارتخانه خود از تل‌آویو به بیت المقدس اشغالی و اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس را به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان، در بیانیه خود ضمن اینکه از روحانیان و مردم خراسان خواسته تا همراه با سایر امت ایران اسلامی، فردا جمعه در راهپیمایی ضد آمریکایی‌صهیونیستی شرکت کنند، آورده است: شهر قدس که مسجد الاقصی، نخستین قبله مسلمانان را در خود جای داده است، بخش جداناشدنی فلسطین بوده و از جایگاه ویژه ای در نزد مسلمانان برخوردار است. بر کسی پوشیده نیست که تصمیم ابلهانه، تحریک آمیز و شیطانی آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی، ضمن رسوایی و آشکارسازی نیات پلید، شوم و شیطانی دولت مستکبر و مستبد آمریکا و بی اعتبار کردن بیشتر این کشور نزد آن دسته از کشورها و ملت های جهان که هنوز به بی طرفی این کشور در روند سراب گونه مذاکرات صلح باور دارند، آن را نشانی آشکار از ترس و استیصال از انتفاضه بزرگ آزاد سازی فلسطین می داند. 

وی اعلام داشته است:‌ بدون تردید یکی از مهمترین علل برهم خوردن ثبات و امنیت خاورمیانه، همین تداوم اشغالگری و حمایت های جانب‌دارانه و بی‌دریغ دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی و محروم ماندن ملت مظلوم فلسطین از حقوق حقه خویش است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه بی شک، این تصمیم نابخردانه آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی، نه تنها به صلح و ثبات منطقه کمک نخواهد کرد، آورده است: این اقدام بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(حفظه الله)، نشان از ضعف و استیصال این رژیم کودک کش داشته و منجر به تحریک مسلمانان، شعله ور شدن انتفاضه جدید و همچنین تشدید تندروی ها می شود که مسئولیت آن متوجه دولت این کشور و رژیم صهیونیستی است. 

وی بیان کرده است:‌ بدون شک قدس شریف تا ابد پایتخت فلسطین و محور اصلی وحدت و قبله اول امت بزرگ اسلامی باقی خواهد ماند و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست صهیونیستی به هیچ وجه اعتبار نخواهد داشت. 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، ضمن اعلام همبستگی این حوزه با ملت مظلوم فلسطین، از علمای اعلام، استادان معظم، فضلا، طلاب و آحاد ملت خداجو و عزت‌خواه خراسان بزرگ دعوت می کند تا فردا جمعه هفدهم آذرماه، همگام با ایران اسلامی پس از نماز پرصلابت و دشمن شکن جمعه، با حضور در تظاهرات ضدآمریکایی‌صهیونیستی، فریاد نفرت و انزجار و خشم انقلابی خود را علیه آمریکای جنایت‌پیشه و رژیم تروریست‌پرور صهیونیست برآورند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دهند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha