پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمای یمن

حوزه/ انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای در خصوص اقدام ترامپ، این اقدام را باطل، ظالمانه و نژادپرستانه خواندند و از علما، خطبا و مبلغین و کشورهای اسلامی خواستند برای دعوت ملت ها برای یاری قدس و فلسطین اقدام کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه ای در خصوص اقدام ترامپ، این اقدام را باطل، ظالمانه و نژادپرستانه خواندند و از علما، خطبا و مبلغین و کشور های اسلامی خواستند که برای دعوت و تحریک ملت ها برای یاری قدس و فلسطین اقدام کنند.

ترجمه متن بیانیه بدین شرح است:

سلام و درود بر رسول اکرم (ص) که یهود بعد از اینکه مقام نبوت حضرت را شناخت، نبوت ایشان را انکار کرد و مستحق لعنت ابدی خداوند، شد و فرمود: ﴿وَلَمَّا جَاءهُمْ كِتَابٌ مِّنْ عِندِ اللهِ مُصَدِّقٌ لِّمَا مَعَهُمْ وَكَانُواْ مِن قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُواْ فَلَمَّا جَاءهُم مَّا عَرَفُواْ كَفَرُواْ بِهِ فَلَعْنَةُ اللَّـه عَلَى الْكَافِرِين﴾

علمای یمن، سخنرانی شوم، تصمیم ظالمانه و اقدام نژادپرستانه رئیس جمهور آمریکا را که به دروغ، قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرده و با تمام وقاحت و نژادپرستی گفته که سفارت آمریکا را از تل آویو به شهر قدس اشغالی انتقال می دهد، مورد پیگیری قرار داده است.

علمای یمن در برابر این تصمیم باطل، جنایتکارانه و دیوانه وار و در برابر توطئه های جهانی علیه قدس و سکوت غربی، کوتاهی و اقدامات ذلیلانه کشور های عربی و در مقابل تعرض های یهودیان به مسجد الاقصی که سعی دارند هویت آن را تغییر داده و نشان های اسلامی آن را از بین ببرند، بر موارد زیر تاکید می کند:

اول: انجمن علمای یمن این تصمیم را اقدامی باطل و ظالمانه قلمداد می کنند و معتقد این اقدام درهای جهنم را به روی آمریکا و منافع آن در جهان باز می کند و بر ناخشنودی و دشمنی ملت های جهان علیه نظام نژاد پرست و امپریالیست آمریکا و حامی رژیم غاصب صهیونیست علیه ملتی که همچنان از پیامد های اقدام شوم بریطانیا، رنج می برد، می افزاید و علمای یمن این اقدام را در راستای بیانیه شوم و ظالمه بالفور می داند.

دوم: انجمن علما، مسئولیت کامل پیامد های این اقدام را بر عهده رژیم آل سعود هم پیمان تاریخی آمریکا و تمامی حکام عرب می داند و از آن ها می خواهد که به صراحت آن را رد کنند و در قبال سیاست جنون آمیز و نژاد پرستانه ترامپ، موضع صادقانه و قاطع اتخاذ کنند.

سوم: علما تاکید می کنند که قدس یک شهر عربی و اسلامی است و در هر صورت ممکن نیست که به شهری برای یهودیان غاصب و صهیونیست های اشغالگر تبدیل شود.

چهارم: علمای یمن، تمامی علما، مبلغین، خطبا و مؤسسات علمایی را به فراخوان ملت های اسلامی و تحریک آنان به سمت یاری قدس و مسئله فلسطین و تغییر قطب نمای دشمنی به سمت دشمن حقیقی امت اسلامی یعنی آمریکا و اسرائیل، دعوت می کند.

پنجم: علمای یمن بر اهمیت فعالسازی سلاح تحریم اقتصادی تاکید می کند و آن را کمترین وظیفه ای می داند که باید به آن عمل شود. همچنین معتقد است که هرگونه تعامل اقتصادی با آمریکا و اسرائیل خیانت بزرگی به خداوند متعال، رسول اکرم(ص) و مؤمنین و توهین به مقدسات است. همچنین اگر قدس برایشان مهم است و هنوز در قاموس و فرهنگ اسلامی آنان وجود دارد، معامله نفتی با آمریکا را قطع کنند.

شش: علما تاکید می کنند که جهاد و مقاومت در برابر یهودیان صهیونیست و حرکت جهادی از سوی جنبش ها و جناح های مقاومت فلسطین، یک حقّ مشروعی است که شریعت اسلامی، عرف و قوانین بین المللی آن را تکلیف می داند و تمامی کشور ها و ملت های اسلامی باید با مال و صلاح از آن ها حمایت کنند و با ابزار و راه های مختلف آنان را یاری کنند.

هفتم: علمای یمن امت اسلامی و عربی را به وحدت، کنار گذشتن فرقه گرایی، طائفه گری و حزب گرایی و به کارگیری قدرت های بشری، معنوی و مالی در مقابله با دشمن تاریخ اسلام و مسلمین به نص قرآن کریم ﴿لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِّلَّذِينَ آمَنُواْ الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُواْ﴾، دعوت می کند.

در پایان از خداوند متعال خواستاریم که قدس شریف را از دست غاصبین رها سازد و جنبش ها و جناح های مقاومت فلسطین را یاری و فلسطین و تمامی امت اسلامی و عربی را به پیروزی برساند.

انجمن علمای یمن

16 آذر 1396

7 دسامبر 2017م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha