جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/حجت الاسلام میرباقری گفت: پیامبر(ص) فرمودند، هرکس مهدی(عج) را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده و عصر غیبت دوران تبعیت از ولایت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حمید میرباقری،شامگاه جمعه، در امامزاده سید محمد شهرستان خمینی شهر در ویژه برنامه عاشقانه هایی با امام زمان(عج) اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم فرمود« انک لعلی خلق عظیم» ای پیامبر تو بزرگترین خلق را دارا هستی.

وی در ادامه به شباهت های حضرت رسول(ص) و امام عصر (عج) اشاره کرد و در ادامه افزود:در عصر غیبت بسیاری از سنت ها و روش های پیامبر(ص) به فراموشی سپرده  می شود  .

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سنت ازدواج که یکی از بهترین سنت های پیامبر(ص) است رو به زوال رفته وخرافات که هیچ جایگاهی در دین ندارد در آن دوران جایگزین آن می شود.

وی با اشاره به این که از شباهت های دیگر حضرت ولی عصر(عج) با پیامبر(ص)  نور واحد بودن آن بزرگواران و احاطه داشتن به عالم غیب است، اظهار کرد:  پر کردن جهان از عدل و داد، از دیگر شباهت ها است.

حجت الاسلام میرباقری عنوان کرد: مهمترین ویژگی رحمة للعالمین بودن حضرت محمد(ص) وحضرت مهدی(عج) است، در آیات مبارک قرآن اشاره به رحمةللعالمین بودن پیامبر (ص) و حضرت ولی عصر(عج) شده است . این رحمت هم در دنیا و هم در آخرت شامل حال شیعیان می شود و خداوند طبق آیه «وَ لَسَوْفَ يُعْطيکَ رَبُّکَ فَتَرْضي‏»  آنقدر می بخشد که پیامبر(ص) راضی شود .

این کارشناس دینی مطرح کرد: در زیارت آل یس با توجه به فراز «لسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ، وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ، وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْواسِعَةُ» به رحمت واسعه بودن امام عصر(عج) اشاره شده که انتقام امام زمان(عج) از دشمنان، نمونه بارز رحمت بودن است.

وی در پایان با یاد کردن از  2300 شهید این شهرستان، حدیثی را به ارواح شهدا هدیه کرد که پیامبر(ص) فرمودند، هرکس مهدی(عج) را اطاعت کند، مرا اطاعت کرده و عصر غیبت تبعیت از ولایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha