شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یهودی سازی قدس

حوزه/ کارشناس حوزه جهان اسلام گفت: مذاکرات به اصطلاح صلح هیچ دستاوردی برای فلسطینی ها نداشت، بلکه فرصتی برای صهیونیست ها جهت مصادره زمین های فلسطین بود.

به گزارش خبرگزای «حوزه», تصمیم اخیرترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی برانتقال سفارت این کشور ازتلاویو به بیت المقدس خشم گروه های فلسطینی و مسلمانان در اقصا نقاط جهان را برانگیخته است. در این راستا سرویس بین الملل «حوزه» با حجت الاسلام نصر حمادی رایزن سابق فرهنگی ایران در عمان به گفت‌وگو پرداخت.

حجت الاسلام حمادی گفت: اقدام اخیر ترامپ و اظهارات صریح او چهره واقعی آمریکا را نشان داد در حالی که رؤسای جمهور پیشین آمریکا چهره حقیقی این کشور را نشان نمی‌دادند و در واقع ترامپ سیاست مدار نیست و برخلاف رئیس جمهورهای پیشین تفکرات حاکم بر هیئت حاکمه آمریکا را در اظهاراتش به طور صریح بیان می‌کند.

وی ادامه داد: تصمیم ترامپ آرزوی رئیس جمهورهای گذشته این کشور بود که او بدون ملاحظات سیاسی آرزوهای آنها را برآورده کرد.

کارشناس حوزه جهان اسلام خاطرنشان کرد: این اقدام ترامپ بامخالفت های شدید حتی ازسوی دول اروپایی و هم پیمانان آمریکا روبرو شد و افکار عمومی جهان را ضدسیاست های آمریکا برانگیخت.

وی با اشاره به بی نتیجه بودن سال ها مذاکرات سازش با اسرائیل گفت:این اقدام ترامپ نشان داد مذاکرات برخی گروه های فلسطینی برای سازش با اسرائیل که بادخالت وحمایت آمریکا انجام می‌شد هیچ گونه بهره ای برای فلسطینی ها نداشت، بلکه فرصتی برای تصاحب زمین های بیشتری از فلسطین توسط صهیونیست ها را فراهم کرد و فلسطینی ها را آواره کرد به طوری که ترکیب جمعیتی بیت المقدس تغییرکرده است و درحال حاض بیش از 60 درصد ساکنان این منطقه صهیونیست ها هستند، اما درگذشته عکس این قضیه بود و بیشتر این منطقه در دست عرب های مسلمان و مسیحی بود.

حجت الاسلام حمادی ادامه داد: در واقع برخی گروه های فلسطینی به جای مذاکره باید مقاومت می کردند. اگر مقاومت انجام می‌شد شرایط فلسطینی ها خیلی بهتر بود و این درس خوبی برای همه مسلمانان است که باید فرا بگیریم که مذاکره و مقاومت چه نتیجه ای دارد.

هم سویی سعودی ها و اسراییل درقالب بیانیه ای صوری

کارشناس حوزه جهان اسلام گفت: عربستانی که ادعای دفاع از مقدسات اسلامی و بیت المقدس را دارد، تنها موضعی که در قبال این اقدام گرفت یک بیانیه خیلی ساده محکومیت بود که خیلی از دول غیرمسلمان شدیدتر از عربستان ترامپ را محکوم کردند.

حجت الاسلام حمادی ادامه داد: عربستان دیگر ماهیت خودش را حتی به ظاهر هم نمی‌تواند پنهان کند و ازخود استقلال ندارد و مدیون آمریکا شده است؛ چراکه ترامپ در سفر به عربستان از عملکرد منفی سعودی ها حمایت کرد.

وی در پایان گفت: حاکمان عربستان شخصیت هایی نیستند که بخواهند درمقابل اسرائیل مقاومت کنند، بلکه برعکس بدشان نمی‌آید قضیه فلسطین به نفع اسراییل تمام شود. سران سعودی خودشان صهیونیست هستند فقط ظاهر اسلامی دارند که درحال حاضر به همین ظواهر هم پایبند نیستند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha