جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  رحیمی

حوزه/ حجت الاسلام رحیمی پیرامون اینکه دیپلماسی وحدت می تواند به عنوان راهکاری در شرایط فعلی با توجه به موج اسلام هراسی و شرایط بحرانی کشورهای همسایه و وضعیت منطقه باشد، گفت: دولت باید چهره صحیح شیعه و اسلام را از طریق دیپلماسی به دنیا بشناساند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس رحیمی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» دراصفهان درباره وحدت مسلمین و ضرورت آن در شرایط فعلی اظهار کرد: وحدت و یكپارچگى مسلمانان و لزوم اتحاد و اتفاق كلمه میان همه موحدان و خداپرستان روى زمین، از تعالیم و آموزش هاى اساسى آیین اسلام و از اصول فرهنگ قرآنی است.

وی بیان داشت: بر همین اساس، قرآن كریم یكى از عمده ‏ترین و سازنده ‏ترین اهداف رسالت رسول اكرم صلى الله علیه و آله را تالیف قلوب و ایجاد انس و تفاهم به جاى خصومت و دشمنى بیان مى‏دارد و اگر كسى در تاریخ، به دیده عبرت بنگرد این معنى را از شاهكارهاى رسالت محمدى‏ صلى الله علیه و آله مى‏یابد.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: ما مسلمانان به این آیه زیباى قرآن، بیشتر باید بیندیشیم «فَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَيْنَهُمْ زُبُرًا ۖ كُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَيْهِمْ فَرِحُونَ‏» اهل كتاب و پیروان ادیان آسمانى و اتباع رسولان الهى، گروه، گروه شدند، ضد و دشمن هم گشتند و هر یك به آنچه نزد اوست‏ خرسند و شادمان گردیدند. (المؤمنون /53)

وی افزود: طرح اندیشه «وحدت جهان اسلام‏» یكى از دغدغه های فكرى دیرینه و اساسى حضرت امام (ره) بود كه او در طول دوران فعالیت اجتماعى - سیاسى خود چه قبل ازپیروزى «انقلاب‏» اسلامى و چه بعد از آن لحظه ‏اى از آن غفلت نورزید، وفادارى صادقانه امام(ره) به «وحدت‏» نه تنها ایشان را به برجسته‏ ترین شخصیت انقلابى جهان اسلام تبدیل کرد، بلكه توانست در میان فرقه ‏هاى اسلامى مختلف نیز جایگاه بس رفیعى كسب نماید.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می توان به  همگرایی بین کشورها از طریق اسلام دست یافت، بیان کرد: به عنوان مثال سال ها قبل اقدامات بسیار خوبی انجام گرفت با فعالیت های سید جمال الدین اسد آبادی که سید قطب را همراه خود کرد و در زمان آیت ا...بروجردی دارالتقریب در مصر بنیانگذاری شد، چون در مصر فقط به چهار مذهب احترام می گذاشتند وبعدها مذهب شیعه نیز به آن اضافه شد.

امام جمعه خمینی شهر در پاسخ به این سؤال که نقش اساسی علما در نقشه های تفرقه افکنانه چیست، به سخنی از امام (ره) اشاره کرد و گفت: امام (ره) می گفت، «چه خوب است که علما هر یک ماه باهم نشستی به دور از بحثهای سیاسی داشته باشند» که این سخن نشان از اهمیت جایگاه علما دارد، در زمینه تجمعات اعتراضی علیه رژیم شاهنشاهی نقش مراجع بسیار پررنگ بود و این امر باعث پیروزی و همراهی مردم با انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه به این نکته مهم که باید مراقب کید دشمنان باشیم ونگذاریم بین طلبه ها نفوذ پیدا کند اشاره کرد و گفت: باید از تکرار تاریخ ممانعت کرد، در گذشته علمایی بودند که با حیله دشمن از اسلام جدا شدند.

حجت الاسلام رحیمی، قمه زنی را نمونه دیگری از نفوذ دشمن دانست و عنوان کرد: اگر تمامی علما در مسائل سیاسی و اجتماعی بر یک فتوا باشند قطعا وحدت در میان آحاد جامعه زودتر انجام خواهد پذیرفت.

وی در جواب این سؤال که چگونه می توان به وحدت بین الادیان دست پیدا کرد، پاسخ داد: وحدت بین ادیان و مذاهب با یکدیگر تفاوت دارد، شرک و شیطان پرستی و بهائیت دشمن واحد تمام ادیان الهی است و رهبران ادیان تمام کشورها می توانند با گفتگو در باب توحید به یک نقطه مشترک دست پیدا کنند.

امام جمعه خمینی شهر در باب حربه های اخیر دشمن یعنی ایجاد تشیع لندنی و تسنن انگلیسی برای تفرقه میان مسلمین، خاطرنشان کرد: بزرگترین عملی که می توان در مورد این مساله انجام داد، آگاهی دادن به مردم از خیانت تشیع لندنی است

وی تصریح کرد: دشمن امروزه سعی دارد با صرف هزینه های گزاف، افکار عموم مردم را فریب دهد و درنهایت به هدف شوم خود یعنی خدشه دار کردن اسلام برسد، در این عرصه استادان دانشگاه و قشر فرهنگی جامعه نقش و جایگاهی بسیار خطیر دارند، چرا که افکار نسل جوان در دست آنها قرار دارد و قطعا نسل جوان آینده ساز این مملکت هستند.

حجت الاسلام رحیمی پیرامون اینکه دیپلماسی وحدت می تواند به عنوان راهکاری در شرایط فعلی با توجه به موج اسلام هراسی و شرایط بحرانی کشورهای همسایه و وضعیت منطقه باشد، عنوان کرد: دولت باید چهره صحیح شیعه و اسلام را از طریق دیپلماسی به دنیا بشناساند.

امام خمینی شهر ادامه داد: شیعه باید در برخورد با غیر مسلمانها به گونه ای رفتار کند که تفکر نادرستی که از اسلام شکل گرفته تغییر هویت دهد، شیعه نباید به عنوان یک قمه زن و متوحش معرفی شود.

وی در پایان در مبحث اسلام هراسی به تشکیل گروه انحراف داعش اشاره کرد و گفت: غرب بدترین جنایت را در بحث اسلام هراسی به کار گرفت که با پرچم محمد رسول الله(ص) می توان انسان های بیگناه را سلاخی کرد و مسیحیان را از گرویدن به خلق و خوی محمدی بازدارند، ولی غافل از اینکه چهره پلید داعش آشکار شد و وظیفه علماست که چهره رحمة للعالمین را به جهانیان بشناسانند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha