جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
استاد علی اکبر رشاد

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه تهران با رد هرگونه مذاکره درباره سرزمین های اشغالی، گفت: مذاكره يعني ايجاد امنيت براي اسرائيل، سازش يعني پذيرش موجوديت رژیم صهیونیستی. اگر مذاكره هزار سال هم طول بكشد به نتيجه نخواهد رسيد، چون معناي آن به رسميت‌شناختن و پذيرش موجوديت اين وجود جعلي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران،‌ استاد علي‌اكبر رشاد، در ابتداي جلسه درس خارج روز شنبه مورخ ۱۸ آذرماه، در حوزه علميه امام رضا(ع)، با انتقاد شدید از تصمیم نابخردانه ترامپ در تعيين بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم جعلي اسرائيل، اظهار داشت: پیامبر اعظم(ص) در روایتی فرمودند «إن الله يؤيد هذا الدين بالرجل الفاجر و بأقوام لا خلاق له». سنت الهي همواره اين‌گونه است كه خداوند متعال اين دين الهي را حتي به انساني فاجر (كافر يا مسلم فاسق) و يا به اقوامي كه نصيبي از اين دين ندارند، تأييد مي‌كند.

رئیس شورای حوزه علمیه تهران افزود: خداوند متعال از طرق غيرمتعارف، همواره اسلام را پشتيباني مي‌كند. اين دين بناست كه باقي باشد و توسعه پيدا كند و تا ابد به عنوان دين خاتم زنده باشد؛ ولو اينكه در ظاهر به كمك عوامل ديگري، حتي به دست غيرمسلمانان، اين دين تأييد و پشتيباني شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا، افزود: آنچه اين چند روز اخير راجع به اعلام بيت‌المقدس به‌عنوان پايتخت رژيم جعلي صهيونيستي مطرح شد، از مصاديق اين خبر پيامبر اعظم (ص) است. در حالي‌كه خودشان هزار دسيسه و توطئه چيده بودند كه موضوع فلسطين را كم‌رنگ كنند، همچون برانگيختن جريان‌ها و گروه‌هايي مثل داعش و النصره، راه‌انداختن جنگ داخلي بين امت اسلامي و تجهيز عوامل و عمّالشان براي جنگ‌هاي نيابتي و تلاش فراوان براي تضعيف جبهه مقاومت، همگي با اين تصميم احمقانه انساني بيخرد، نابخرد و ناسياستمدار، مثل ترامپ به هم ريخت.

ترامپ، مسلمانان را متحدتر کرد

وی ادامه داد: در حالي‌كه جبهه مقاومت بسيار تلاش كرد كه اعلام كند خطر اصلي، آمريكا و صهيونيسم است و مسئله اصلي جهان اسلام، فلسطين و رهايي قدس است، بسا موفق نشد نظر مسلمانان، و خاصه حكام خواب‌آلوده و احياناً وابسته و سرسپرده حاكم بر جهان اسلام را متوجه اين حقيقت بكند؛ اما اين عمل ترامپ، در واقع اين نقش را ايفا كرد و بار ديگر مسلمانان را با هم متحد ساخت و مؤمنين و مسلمين را به مسئله اصلي جهان اسلام كه موضوع آزادي فلسطين و قدس است، جلب كرد.

حكام نالايق منطقه هرگز به عمق مسئله پي نخواهند برد

رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران تصریح کرد: البته اين حكام نالايق منطقه هرگز به عمق مسئله پي نخواهند برد و از رفتار و گفتار آنها در اين چند روز كاملاً مي‌توان فهميد كه عمق قضيه را درك نكرده‌اند. به صدور بيانيه و يا حداكثر به احضار سفير رژيم صهيونيستي و يا اقداماتي از اين قبيل كفايت كردند و هيچ‌كدام اقدامي جدي از خود نشان ندادند. ولي توده‌هاي مسلمان بيدار شدند و به مقاومت و آغاز يك حركت جديد و جديِ ديگر تحريص و تحريك گرديدند.

وی با تاکید بر مسلح کردن مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگران قدس، افزود: چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز قبلاً فرموده بودند، به ناچار بايد نوار غزه تسليح شود و راهي جز اين براي نجات وجود ندارد، جدي شد و از زبان رهبران فلسطيني اعلام شد كه اين منطقه بايد تجهيز شود و اين مسائل سبب مي‌شود كه به مسلح‌كردن مردم غزه روي بياوريم.

مشكل فلسطين  هيچ راه‌حلي جز مقاومت مسلحانه ندارد

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران اظهار کرد: حقيقت اين است كه مشكل فلسطين و آزادي قدس هيچ راه‌حلي جز مقاومت، آن هم مقاومت مسلحانه، ندارد. هيچ راهكار دموكراتيك يا بين‌المللي و سياسي پيش رو نيست. با غاصب كه نمي‌توان به زبان دموكراسي حرف زد. با دزد كه نبايد مذاكره كرد. سران کشورهای اسلامی نيز متأسفانه متوجه اين واقعيت نيستند و اگر متوجه بودند و از همان آغاز، چنان‌كه اوايل، رويكرد مسلحانه داشتند، همانند همين رويكرد و همچون مرامي كه جمهوري اسلامي فكر مي‌كند، فكر مي‌كردند، اكنون قضيه فلسطين حل شده بود.

وی ادامه داد: علي‌رغم اين‌همه كشورهاي اسلامي و اين‌همه امكانات و اقتدار در منطقه، اگر اساس را بر اين مي‌گذاشتند كه مسئله را از راه نظامي حل كنند به‌سرعت حل مي‌شد و حتي لازم نبود تجهيزات سنگين و پيشرفته و فوق پيشرفته به‌كار گرفته شود.

استاد رشاد خاطرنشان کرد: اگر به ملت‌ها اجازه مي‌دادند از سلاح سبك و فقط از شيوه‌هاي چريكي استفاده كنند، مشكل فلسطین حل مي‌شد. حضرت امام(ره) در همین رابطه فرمودند «اگر مسلمانان هركدام يك سطل آب بريزند، اسرائيل را آب مي‌برد». اصلاً مسئله اسرائيل و صهيونيسم در حدي نيست كه نتوان از عهده آن برآمد؛ راه را بايد درست رفت و اگر مسلمانان طريق مسلحانه را پيش بگيرند اين رژيم در اين منطقه دوام نمي‌آورد. گرچه نهايتاً، ولو با تأخير، اين كيان و نظام غصبيِ جعلي نابود خواهد شد، اگر فكر كنيد كه همة مسلمانان واحد الهمّ و فارد الغمّ مي‌شدند و عزم جزم مي‌كردند بر مواجهة مسلحانه، كار اين رژيم به سال نمي‌كشيد و تمام مي‌شد.

راهبرد اساسي و نجات‌بخش مورد توجه نيست

وی افزود: اين‌همه نيرو در اين منطقه هست كه اگر همگي با سازماندهي و نظم و هماهنگي لازم به اين سرزمين هجوم ببرند تمام اين سرزمين كوچك به يك پادگان اشغال‌شده بدل مي‌شد. حتي اگر مسلمانان، بدون سلاح هم هجوم ببرند و با همان سنگ و چوبي كه خود فلسطيني‌ها و مردم غزه از آنها براي مقاومت استفاده مي‌كنند، حمله مي‌كردند، مي‌توانستند اين نقطه كوچك را آزاد كنند. متأسفانه اين راهبرد اساسي و نجات‌بخش مورد توجه نيست و حتي عامداً از آن غفلت مي‌شود.

مذاکره با دزد و غاصب معنا ندارد

رئیس شورای حوزه علمیه تهران با رد هرگونه مذاکره درباره سرزمین های اشغالی، گفت: مذاكره يعني ايجاد امنيت براي اسرائيل، سازش يعني پذيرش موجوديت اسرائيل. اصلاً وقتي مذاكره مي‌كنيم به اين معناست كه تو وجود داري. سازش يعني تو طرف ما هستي و اين درحالي است كه ما طرفي نمي‌شناسيم. مذاكره اگر هزار سال هم طول بكشد به نتيجه نخواهد رسيد، چون معناي آن به رسميت‌شناختن و پذيرش موجوديت اين وجود جعلي است.

وی ادامه داد: مذاكره يعني اتلاف وقت و فرصت‌سوزي، آن هم به مقياس تاريخ، زيرا كه ده‌ها سال است به همين بهانه‌ها و شيوه‌ها اين رژيم غاصبِ جعلي به حيات نگنين و كثيف خود ادامه داده است. اين درحالي است كه ما در منطقه شاهد بوديم كه طومار حيات مجموعه‌اي عظيم كه از پشتوانه قدرت‌ها برخوردار بود و از سراسر جهان نيرو داشت، و مي‌خواست دو كشور را اشغال كند و قريب به حد اشغال، مناطق وسيعي را از دو كشور عراق و سوريه اشغال كرده بود، فقط با نيروي بسيجي كه در عراق و سوره تشكيل شد، و با هدايت يك فرمانده بسيجي، پيچيده شد.

سران بي خرد، سرسپرده و ترسوي منطقه

رئیس شورای حوزه علمیه تهران تصریح کرد: لازم نيست ارتش‌ها وارد شوند، بلكه كافي است سران بي خرد و سرسپرده و ترسوي اين منطقه اجازه بدهند مردم بدون دخالت حتي يك ارتش عربي و اسلامي، اقدام كنند. اينها فقط بايد راه‌ها را باز كنند، مردم فلسطين را در محاصره نگه‌ندارند و كمربند امنيتي براي رژيم صهيونيستي ايجاد نكنند. اجازه بدهند مردمِ همين مناطق آنچه را تشخيص مي‌دهند عملي كنند. به يك سال نخواهد كشيد كه اين رژيم به‌طور كلي از صحنة روزگار محو مي‌شود.

استاد رشاد در پایان ضمن محکومیت مجدد تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا، گفت: در هر حال خداوند متعال خود تقدير مي‌كند و تدابير شياطين به ثمر نخواهد نشست. خداوند حتي از راه‌هاي غيرمتعارف و به دست كساني كه ظاهراً چنين شرمي و چنين رسالتي و چنين موضعي ندارند، دين خود را حفظ مي‌كند؛ به مردي فاجر مثل ترامپ و به اقوامي كه حتي سهمي از اسلام هم ندارند و ممكن است حتي مسلمان هم نباشند، يعني به‌وسيلة غيرمسلمانان گاهي اسلام مورد تأييد و تعظيم و حمايت قرار مي‌گيرد.

ان شاءالله چیزی به نام اسرائيل در جغرافياي سياسي جهان وجود نخواهد داشت

تولیت حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران افزود: ان‌شاءالله، چنان‌كه رهبري معظم انقلاب وعده فرمودند در كمتر از ربع قرن از اين رژيم ديگر خبري نخواهد بود، ولي اين نهايت مدت است و اگر عزم خود را جزم كنيم، در كمتر از يك سال چيزي به نام اسرائيل در جغرافياي سياسي جهان وجود نخواهد داشت. 313/42

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha