جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با رئیس شورای مفتیان روسیه دیدار کرد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در دیدار با راویل عین‌الدین، رئیس اداره مفتیان روسیه، بر اسلام عقلانی و تبیین آن برای مسلمانان در مقابل افراطی‌گرایی تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی‌عسکر، رئیس بعثه مقام معظم رهبری در حج، در ادامه سفر خود به مسكو با رئیس شورای مفتیان روسیه، ديدار كرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در اين ديدار به همکاری دو كشور علیه تروریسم و افراطی‌گری اشاره كرد و گفت: اگر تروریست‌ها در سوریه و عراق به قدرت می‌رسیدند، امروز وضع منطقه و جهان به گونه دیگری بود. ولاديمیر پوتین با تصمیم به موقع و هوشمندی، نقش خود را در جلوگیری از این جریان به خوبی ایفا کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج در ادامه با اشاره به تلاش و فعالیت مفتی راویل عین‌الدین در وحدت مسلمانان روسیه و مقابله با افراطی‌گرایی، نگاه بین‌المللی ایشان را در ارتباط با کشورهای مختلف مورد تحسین قرار داد.

وي در ادامه به دیدار خود با اماخانوف، معاون شورای فدراسیون روسیه و مسئول حجاج اين كشور، اشاره كرد و با مرور بر ظرفیت‌ها و تجارب جمهوری اسلامی ایران در زمینه حج و زیارت، آمادگی و تمایل طرف ایرانی را برای تبادل تجارب و همکاری در زمینه حج اعلام كرد.

راویل عین‌الدین، ريیس شورای مفتیان روسیه نیز به همکاری‌های مختلف اداره مفتیان روسيه با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی ايران در بخش‌های مختلف دینی، آموزشی و قرآنی اشاره کرد.

وي سپس به واگذاری مسئولیت بعثه حج در فدراسیون روسیه به اداره مفتیان و درخواست افزایش سهمیه حج از سوی عربستان سعودی با توجه به مسلمانان روسیه، اهمیت این موضوع را مورد تأکید قرار داد و از تجارب ایران در بخش‌های مختلف حج از جمله روش‌های آموزش به حجاج و برگزاری کنفرانس‌های مشترک در این حوزه استقبال كرد.

رئیس شورای مفتیان روسیه در بخش ديگري از سخنانش، اهمیت مقابله با داعش و افراطی‌گرایی و خطر آن در منطقه به خصوص قفقاز و آسیای میانه را مورد تأکید قرار داد و به اتحاد مسلمانان در کشورهای روسیه، ایران و ترکیه به عنوان مقابله با این حرکت و جایگزینی اسلام عقلانی و سنتی به فعالیت‌های اداره مفتیان با برگزاری کنفرانس «راه ابریشم معنوی» و کنفرانس «قرائت‌های عالم جان بارودی» با مشارکت کشورهای مختلف اسلامی اشاره كرد.

این دیدار با حضور رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسيه و شیخ عبدالباسط نوری‌زاد، امام جمعه اهل تسنن گنبدکاووس، برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha