پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی در ترکیه امروز نیز ادامه خواهند داشت

حوزه/ از روز چهارشنبه و اعلام تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، راهپیمایی‌های گسترده‌ای در سرتاسر جهان اسلام و ترکیه برگزار شده و تظاهرات‌های مردمی در ترکیه ادامه خواهد یافت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، هزاران تن از شهروندان ترکیه روز گذشته علیه تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس «اورشلیم»، به عنوان پایتخت اسرائیل در خیابان‌های این کشور دست به راهپیمایی زدند. تظاهرکنندگان اعلام کردند امروز نیز راهپیمایی‌های گسترده علیه تصمیم جدید آمریکا ادامه خواهند داشت و راهپیمایی‌های ضدصهیونیستی در سرتاسر ترکیه به ویژه استانبول برنامه ریزی شده‌اند.

در روزهای شنبه و جمعه مردم ترکیه خارج از مساجد مرکزی تجمع پیدا کرده و شعارهای ضدصهیونیستی سر دادند.

در شهر پرجمعیت استانبول، گروهی به منظور اعلام حمایت از آرمان بیت المقدس تشکیل شده که پس از برگزاری نماز جماعت صبح در خارج از مسجد سلطان احمد دست به راهپیمایی زدند. گروه‌هایی از مردم نیز در حالی که پرچم فلسطین را به دست داشته و شعار «ترکیه برای فلسطین» سر می‌دادند از مسجد نارمانلی به سمت میدان شهری در استان شرقی ارزروم پیش رفتند.

در دیگر استان‌های ترکیه از جمله زنگولدک، قسطمونی و برتین، نیز سازمان‌های غیردولتی دست به راهپیمایی زده‌اند.

شهروندان استان‌های شرقی نیز پرچم اسرائیل را در راهپیمایی به آتش کشیده و شعارهای ضدصهیونیستی سر زادند. استان‌های جنوبی آدانا، کرامان و عثمانی نیز شاهد تظاهرات‌های مشابهی بودند.

 

روز چهارشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی حکم جنجال برانگیز و تنش‌زا، بیت المقدس «اورشلیم» را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و اعلام کرد سفارت آمریکا به زودی از تل آویل به اورشلیم نقل مکان می‌کند. این اقدام وی خشم جهانی مسلمانان را برانگیخته و منجر به راه اندازی تظاهرات‌های گسترده در سرتاسر سرزمین‌های اسلامی از جمله ترکیه، مصر، اردن، تونس، عراق، ایران و دیگر کشورهای اسلامی شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha