پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/تنها حقوقی که می تواند کاستی، ناقصی نداشته باشد و حتی حقوق دیگران را نقض و پایمال نکند، حقوق بشر اسلامی است. اسلام حقوقی را برای آحاد مردم نوشته است و این حقوق درحال حاضر در ایران و جود دارد، ولی متأسفانه دنیا کمتر از حقوق اسلامی بشری خبر دارد و اگر خبر داشته باشند با آغوش باز پذیرا خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در گفت و گو باخبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به روز حقوق بشر گفت: براساس اعتقادات ما شیعیان تنها خدای متعال است که می تواند حقوق واقعی بشر را بیان کند، چون او خالق هستی است و استعداد ها را می شناسد و بر اساس استعداد هم حقوق ها را تقسیم می کند.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان اینکه هر قانونی که غیر خالق هستی تصویب کند به سرانجام نخواهد رسید و حتی بشر به حقوق اولیه خود نمی رسد، عنوان کرد: نمونه ای از این حقوق را سازمان بین المللی حقوق بشر تصویب کرده و منشوری را تحت عنوان منشور حقوق بشر تعیین  نموده، ولی همگان دیده اند که این حقوق ناقض و یا ناقص است.

وی افزود: اما معتقدیم تنها حقوقی که می تواند کاستی و ناقصی نداشته باشد و حتی حقوق دیگران را نقض و پایمال نکند، حقوق بشر اسلامی است. اسلام حقوقی را برای آحاد مردم نوشته است و این حقوق درحال حاضر در ایران و جود دارد، ولی متأسفانه دنیا کمتر از حقوق اسلامی بشری خبر دارد و اگر خبر داشته باشند با آغوش باز پذیرا خواهند شد، چون هدف این است همه مردم به حقوق خود برسند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: اینجا نقش حوزهای علمیه و طلاب و مبلغین می تواند مؤثرتر باشد و با حضور در مجامع و محافل بین المللی و علمی دنیا، با زبان روز  با اهل علم و مردم صحبت کنند و سخنان حقوقی اسلامی که متعلق به همه بشر است به گوششان برسانند.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: مسئولین حوزه در این عرصه تدبیری بیاندیشند و مبلغین توانمند را تربیت کنند تا بتوانند با حضور در مراکز علمی دنیا با مکاتب و ادیان الهی ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: دین آن قدر غنی است که اگر درست فهمیده شود و عرضه شود اکثریت مردم دنیا خواهند پذیرفت و استقبال نشان خواهند داد. تجربه چندین ساله در خارج کشور و در ارتباط با مکاتب و ادیان الهی نشان می دهد، آنها اهل پذیرش هستند و اگر بتوانیم حساب شده با آنها سخن بگویم قطعا استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی گفت: سخن دوم این است که سازمان ملل لا اقل همین اندازه که حقوق بشر را تدوین کرده توانسته اقداماتی انجام دهد، اما سخن این است قدرتمندان و حاکمان ظلم و استبداد گری، حاکم بر سازمان حقوق بشر و عضو ثابت می باشند به همین دلیل اجازه نخواهند داد این سازمان به نفع کشورهای دیگر حکمرانی کند.

مسئول دفتراجتماعی سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد: متأسفانه فضای سازمان حقوق بشر، فضای ظلم و اختناق است و در چنین فضایی قدرت چربش دارد و اجازه نخواهند داد، احکامی علیه کشورهای سلطه صادر شود و اگر هم صادر شود وتو خواهندکرد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha