جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ الازهر به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر، تمامی کشورهای جهان و طرفداران صلح را به اجرا و فعال‌سازی اصول و بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر دعوت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الازهر به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی حقوق بشر در روز دهم دسامبر، تمامی کشورهای جهان و طرفداران صلح را به اجرا و فعال‌سازی اصول و بندهای اعلامیه جهانی حقوق بشر دعوت کرد که اولین بند آن در رابطه با حفظ صلح و امنیت و تحریم استفاده از زور یا تهدید با آن در روابط بین الملل است.

الازهر با ابراز تأسف از اینکه این مناسبت، چند روز بعد از اقدام باطل و ناعادلانه آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس قرار دارد، گفت: این اقدام در تناقض با این مسئله قرار دارد که آمریکا در رأس امضا کنندگان اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

این نهاد دینی ادامه داد: آمریکا با این اقدام، بخشی از سرزمین فلسطین را از ملت آن سلب کرده است و این مسئله، یک خطر و اقدامی تحریک آمیز علیه تمامی امت عربی و اسلامی و نادیده گرفتن قطعنامه‌ها و قوانین بین المللی است.

الازهر مصر، تمامی سازمان ها، قدرت های بین المللی و طرفداران صلح را در این مناسبت، به ابطال تصمیم آمریکا در خصوص قدس اشغالی و تلاش برای تحکیم ارزش های صلح جهانی و حمایت از ملت ها در زندگی صلح آمیز و امنیت دعوت کرد و مسئولیت حوادث امروز فلسطین، میانمار و سایر کشور هایی که از ظلم، اشغالگری و تروریسم رنج می برند، به عهده جامعه بین الملل دانست و تأکید کرد: با قدرت تلاش می کند برای ایجاد زمینه مشترک که از طریق آن، انسان ها در امنیت، دوست و صلح زندگی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha