جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​شیعیان پاکستان پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را  به آتش کشیدند

حوزه/ در تجمع اعتراضی که توسط شیعیان پاکستان در کراچی و سایر شهرهای این کشور برگزار شد، تظاهرکنندگان خشمگین در حالی که شعارهای ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی سر می‌دادند، به نزدیکی کنسولگری آمریکا رسیده و پرچم های آمریکا و اسرائیل را آتش زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در تجمع اعتراضی که روز گذشته توسط شیعیان پاکستان در نزدیکی کنسولگری آمریکا برگزار شد، تظاهرکنندگان خشمگین در حالی که شعارهای ضدصهیونیستی و ضدآمریکایی سر می‌دادند، پرچم ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

مجلس وحدت مسلمین، راهپیمایی اصلی را در نزدیکی کنسولگری آمریکا در کراچی برگزار کرد و تظاهرکنندگان، پرچم‌های اسرائیل و آمریکا را در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به آتش کشیدند.

شیعیان و حامیان جنبش، راهپیمایی اعتراضی‌ خود را از جاده‌های مختلف به سوی کنسولگری آغاز کرده و گروه های راهپیمایی کننده از بخش‌های مختلف شهر به جاده اصلی خان، جاده منتهی به کنسولگری در کراچی گردهم آمدند و پرچم‌ها را به آتش کشیدند و شعار های اعتراضی سر دادند. گفتنی است که در راهپیمایی‌های دیروز، هیچ حادثه ناگواری گزارش نشده است.

تبانی واشنگتن با سران عرب

در این تجمع، یکی از روحانیون شیعه سخنرانی کرد و گفت: اگر سران رژیم‌های خلیج‌نشین و اعراب با مقامات ایالات متحده و واشنگتن تبانی نکرده بودند، آمریکا هرگز به خودش جرأت نمی‌داد بیت المقدس، نخستین قبله مسلمانان را به عنوان پایتخت رژیم غیرقانونی و نژادپرست اسرائیل تعیین کند.

وی در ادامه افزود: دونالد ترامپ، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و توطئه ای برای فروپاشی خاورمیانه در شعله های آتش به راه انداخته است.

روحانیون دینی از حاکمان کشورهای مسلمان خواستند: از اتحاد و روابط پنهانی با رژیم صهیونیستی و آمریکا دست برداشته و توبه کنند و در آینده، در یک خط مشترک و متحد عمل کنند.

این روحانیون بر این باور بودند از آنجایی که کشورهای عربی خریداران عمده تسلیحات نظامی از ایالات متحده هستند، پایان دادن به روابط دیپلماتیک و تعهدات‌شان ممکن است موجب بازگشت تصمیم ترامپ شود.

همچنین دیگر گروه‌های سیاسی و دینی نیز در سراسر پاکستان، دست به اعتراض دسته جمعی زده‌اند.

لازم به ذکر است: پلیس کراچی با ایجاد موانع موقت و تدابیر شدید امنیتی، مانع از نزدیک شدن معترضان به کنسولگری آمریکا می‌شود. چندین جاده به ویژه در منطقه جنوبی به سمت کنسولگری آمریکا نیز بسته شده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha