پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: مسجد برای ما تنها ساختمانی مقدس نیست، بلکه در زمان تهاجم فرهنگی دشمنان نظام این مکام مقدس حریم دفاعی اسلام محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی فاطمیان، امروز در جمع ائمه جماعات و اعضای هیات امنای مساجد شهرستان اقبالیه که در مسجد امام حسین (ع) این شهر برگزارشد، به اهمیت مساجد در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجدی که امروز با مدیریت خوب روحانی، هماهنگی هیئت امنا، خدمت خادمان، فعالیت های بسیج و بخش های فرهنگی به خوبی فعالیت دارند، مساجدی هستند که هم در جامعه تاثیرگذار تر و هم در عمل پرجمعیت تر به شمار می روند، لذا این مهم نشان دهنده اهمیت وحدت در تصمیم گیری مساجد است.

استاد حوزه علمیه قزوین افزود: در روزگاری که تهاجم فرهنگی دشمنان، فرهنگ و به خصوص نسل جوان ما را نشانه گرفته است باید بسیار هوشیار بود و مساجد را فعال تر از همیشه نگه داشت، چرا که مساجد سنگری در برابر تهدیدات فرهنگی و اعتقادی برای جوانان و جامعه هستند.

وی ادامه داد: امروز مساجد به عنوان مهمترین عامل ناکامی تهدیدات دشمنان بوده، چرا که مسجد تنها جایی است که در آن رذائل انسانی و غرائز حیوانی با نور الهی پاک می شوند، لذا توجه به این اماکن می تواند جامعه را با معنویت بیش از پیش همراه کند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمیان با تاکید بر این که مسجد برای ما تنها ساختمانی مقدس نیست، بلکه در زمان تهاجم فرهنگی دشمنان نظام این مکام مقدس حریم دفاعی اسلام محسوب می شود، تصریح کرد: مجموع عوامل و تعاملات بین روحانی، امنا، خادمان، بسیج و است که از یک مسجد، مجموعه ای موفق می سازد، لذا باید توجه داشت که محور مساجد ذکر خدا و جمعیت است و ساختمان مسجد ملاک نیست، پس مسجد پرجمعیت که در آن ذکر خدا رواج دارد، خواسته و مطالبه مردم و مسئولان است.

وی در پایان گفت: امروز مساجد سنگرهای مقابله با تهاجم دشمنان محسوب می شوند، لذا باید از این فرصت استفاده کرد و نسبت به جذب جوانان به مسائل فرهنگی و مذهبی اهتمام ویژه ای داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha