جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نخستین کمک هزینه تحصیلی برای بانوان مسلمان در میشیگان ایجاد شد

حوزه/ کمک هزینه تحصیلی که به نام دانشمند بانوی مسلمان توسط خانواده وی ایجاد شده، قصد دارند دختران مسلمان را برای رسیدن به درجات بالای علمی یاری دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  register-herald، خانواده یک بانوی محقق مسلمان، به افتخار فرزندشان کمک هزینه تحصیلی ویژه‌ای برای بانوان و دختران مسلمانی که قصد ادامه تحصیل در رشته‌های مختلف علمی را داشته باشند، راه اندازی‌ کرده‌اند.

این کمک هزینه تحصیلی با عنوان «آدویا علوسی» برای بانوان مسلمانی که قصد تحصیل در زمینه رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی را دارند، ایجاد شده است و به نظر می‌رسد یکی از نخستین کمک هزینه‌های تحصیلی ارائه شده با این ویژگی‌ها و برای این دسته دانشجویان باشد.

این کمک هزینه تحصیلی در مرکز خیریه اعراب آمریکایی در شهر دیربورن واقع در ایالت میشیگان و با هزینه خانواده این محقق مسلمان ایجاد شده و این نخستین باری است که چنین کمک هزینه‌ای به بانوان مسلمان اختصاص پیدا می‌کند.

علم و اسلام

علوسی، دانشمند عراقی تبار بود که در سال 2010 از دنیا رفته و می‌خواست ثروتش به مصرف خیریه برسد. امین علوسی، برادرزاده وی که استاد دستیار پزشکی در مرکز درمان سرطان اندرسون در دانشگاه تگزاس است، در این‌باره گفت: من به شدت در سایه تأثیر زندگی خاله خودم قرار گرفتم. در زندگی او، دو چیز یعنی اسلام و علم، از اهمیت بالایی برخوردار بودند و این کمک هزینه نشانگر همین موضوع است.

وی گفت: او می‌خواست صدایش را به همه برساند و می‌خواست که در مقالات علمی نامش شناخته شود. تحقیقات او در زمینه فارماکولوژیک ستون فقرات برای کلاس جدید داروها در نارسایی احتقانی قلب بود. او و همکارانش، اولین کسانی بودند که چنین داروهایی را به بازار عرضه می کردند و هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند. او حتی با وجود تبعیضاتی که به عنوان یک زن خارجی در غرب با آنها مواجه بود، بازهم موفق شد.

تسنیم اسادر، از دانش آموزانی که موفق به دریافت این کمک هزینه شده، می‌‌گوید: من از تحصیل ناامید شدم تا اینکه زندگی دکتر عدوسی را مطالعه کردم و متوجه شدم سختی‌هایی را که در زندگی به عنوان یک دختر مسلمان با آنها مواجه هستم، ایشان نیز داشته‌اند. سپس عمویم درباره این کمک هزینه تحصیلی، مرا آگاه کرده و مشکلات، یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha