جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: ائمه جمعه با مطالعه در خطبه‌ها سخنرانی کنند تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان اظهار داشت: خطبه‌های نماز جمعه باید تأثیرگذار در تقوا باشد و مؤمنان را به سمت انقلاب رهنمون کند.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه با مطالعه در خطبه‌ها سخنرانی کنند، افزود:  امام‌جمعه باید در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... مطالعه کند تا خطبه‌اش تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی، مشورت با صاحبان اندیشه و تجربه، مطالعه منظم و مستمر و یادداشت‌برداری را از دیگر وظایف ائمه جمعه برشمرد و گفت: نگارش نکات مفید و بهره‌مندی از این نوشته‌ها در مقاطع زمانی مختلف، امری لازم برای اقامه هر چه بهتر نماز جمعه است.

وی با بیان اینکه ائمه جمعه باید نسبت به ساختار و تشکیلات این نهاد مقدس آگاهی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: مهم‌ترین وظیفه امام‌جمعه، اقامه نماز جمعه است و باید برای برپایی هرچه باشکوه‌تر  این فریضه الهی ـ سیاسی تمام مساعی خویش را مصروف داریم.

امام‌جمعه بجنورد ایجاد تحول و انقلاب در فکر و دل مردم دانست و اظهار داشت: اگر امام‌جمعه می‌خواهد توصیه به تقوایش اثر گذارد، خود باید به آنچه می‌گوید عامل باشد.

وی تاکید کرد: ائمه جمعه مردم را از ظواهر زندگی دنیوی به سمت باطن زندگی سوق دهند چراکه خداوند در قرآن می‌فرماید: معامله با خداوند متعال همواره سودآور است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به ائمه جمعه استان خراسان شمالی گفت: ائمه جمعه باید سجده شکر بجا بیاورند٬ چرا که مستمعین آن‌ها جزو بهترین خلق خدا هستند و باید برای این مستمعین گران‌قدر٬ بامطالعه سخن بگویند چراکه آن‌ها شایسته بهترین‌ها هستند و ازاین‌رو ائمه جمعه باید حرف‌های کم حاشیه بزنند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات اخیر آمریکا در منطقه خاورمیانه نتیجه شکست‌های پیاپی آن‌ها در مقابل انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: مشخص است مدیریت کار از دست آن‌ها خارج‌شده است چراکه عصبانیت آمریکا از این است که پیام انقلاب به سرتاسر دنیا در حال صدور است و آن‌ها نمی‌توانند قدرت انقلاب اسلامی را تحمل کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: اقدامات خودسرانه رئیس‌جمهور آمریکا از جمله در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی٬ نشانه ضعف مدیریتی آن‌ها در منطقه و شکست‌های پیاپی از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه یکی از هنرهای انقلاب اسلامی، دادن بصیرت به ملت‌های مسلمان منطقه است، افزود: اکنون بسیاری از کشورهای منطقه می‌دانند که نباید مقابل خواسته‌های نامشروع مستکبران عالم زانو بزنند از این رو آمریکا باید بداند که نمی‌تواند هرگونه که بخواهد کدخدایی کند و کسی نمی‌تواند جلوی ملت‌های منطقه را بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha