سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد سوری - امام جمعه پلدختر

حوزه/ حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه بین الملل باشند، گفت: امروز طلاب باید با مطالعه و تحقیق، تسلط بر علوم روز و با استدلال بتوانند به سئوالات و شبهات مخاطبان پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام محمد سوری، امروز در همایش فصلی مدیران مدارس علمیه لرستان که به میزبانی مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر برگزار شد با اشاره به اینکه رسالت انتشار و تبیین آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت (ع) بر عهده حوزه های علمیه است، گفت: تربیت عالمان دینی، طلاب و مبلغان مهذب، کارآمد و مسئولیت پذیر از وظایف حوزه ها و مدارس علمیه است که باید همواره به این مهم توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تهذیب نفس باید مورد اهتمام جدی اساتید و طلاب حوزه های علمیه باشد، افزود: مدیران مدارس علمیه علاوه بر دانش افزایی طلاب، باید به اجرای مستمر و عمیق برنامه های تهذیبی و اخلاقی همت ویژه ای داشته باشند و با اخلاص و سعه صدر این برنامه ها را  اجرا نمایند.

امام جمعه شهرستان پلدختر با اشاره به اینکه طلاب و مبلغان باید توان پاسخگویی به نیازهای روز جامعه را داشته باشند، خاطر نشان کرد: امروز طلاب باید با مطالعه و تحقیق، تسلط بر علوم روز و با  استدلال بتوانند به سئوالات و شبهات مخاطبان پاسخ دهند.

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید پاسخگوی نیازهای جامعه بین الملل باشند، اظهار کرد: طلاب باید در راستای کسب تهذیب نفس و علوم دینی حوزوی همت والایی داشته باشند .

وی در پایان با اشاره به اینکه با تقویت و ایجاد زیرساخت های آموزشی و پژوهشی شاهد ارتقاء کیفیت اخلاقی آموزشی در حوزه ها خواهیم بود، گفت: طلاب و مبلغان با پشتکار، اخلاص و روحیه جهادی با وجود مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری در برخی مدارس با جدیت به تحصیل و تبلیغ می پردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha