پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل  هاشم

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نجات دریاچه ارومیه را نیازمند عزم و اراده ملی دانست و ابراز امیدواری کرد: با احیای آن رونق کشاورزی منطقه را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، صبح سه شنبه در دیدار با علی اکبر ولایتی و اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی به جایگاه این استان در تاریخ و فرهنگ کشور اشاره کرد و ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی به مرکزیّت شهر تاریخی و فرهنگی تبریز از لحاظ سیاسی، اقتصادی و علمی منطقه ای استراتژیک است که محور همگرایی های ایران با کشورهای همسایه محسوب می شود.

امام جمعه تبریز با ستودن استقامت مردم خطه آذربایجان در طول تاریخ افزود: مردم آذربایجان در برهه های مختلف تاریخی با نقشی بی بدیل و تصمیم سازی های به موقع در برابر حکومت های مستبد، استقامت و وحدت را به شکل عملی معنا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از برخی بی توجهی در حوزه های مختلف توسعه ای استان ازجمله مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی و احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد.

امام جمعه تبریز همچنین با انتقاد از تعلل در احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: پیش بینی ها بیانگر این است اگر وضعیت دریاچه ارومیه با این شرایط ادامه داشته باشد در آینده نه چندان دور با مشکلات زیادی دراین منطقه مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نجات این دریاچه به عزم و اراده ملی نیاز دارد تا با احیای آن رونق کشاورزی منطقه را شاهد باشیم و همچنین از شیوع برخی بیماری های ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه جلوگیری کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به جایگاه والای علمی اساتید و فعالان جامعه دانشگاهی این استان، اظهار داشت: همتا سازی و پرورش نیروهای ارزشی و خلاق از عمده خدمات جامعه علمی در دانشگاه های مختلف به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha