پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دانشگاه

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: دانشگاهی که علم و ایمان را در هم آمیزد نقش مؤثرتری در تمدن دینی ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان استان، در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اظهار داشت: دانشگاهی که علم و ایمان را در هم آمیزد نقش مؤثرتری در تمدن دینی ایفا خواهد کرد.

وی، علم توأم با ایمان را رمز موفقیت دانشجویان دانست و افزود: تعهد، ایمان و نورانیت باید در کنار علم وجود داشته باشد زیرا علم به تنهایی مقصد را مشخص نمی‌کند چرا که اگر این‌گونه بود بسیاری از دانشمندان در کشورهای مختلف سعادتمند می‌شدند اما می‌بینیم در عمل این‌گونه نیست زیرا مقصد نهایی را ایمان ما مشخص می‌کند ایمان ما مسیر را روشن می‌کند تا در تاریکی قدم بر نداریم.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه دانشگاه‌های ما آنقدر اهمیت دارند که اگر نقش واقعی خود را نداشته باشند، همه‌چیز مملکت از دست خواهد رفت، گفت: امام خمینی (ره) در جمله‌هایی دیگر این اهمیت را گوشزد کرده‌اند که اگر ما دانشگاه را سست بگیریم همه‌چیزمان ازدست‌رفته است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها می‌توانند مبدأ همه تحولات و مقدرات یک کشور باشند چراکه دانشگاه‌ می‌تواند یک کشور را اصلاح یا تباه بکند، اظهار داشت: امام خمینی (ره) در این رابطه می‌فرمایند: دانشگاه‌ها دو کار عمده دارند یکی تربیت و اصلاح انسان‌ها و دیگری تربیت دانشمندان و متخصصان که باید هر دو کار در کنار یکدیگر انجام شود تا بتواند تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه استقلال و توسعه پایدار کشور با تولید علم، صنعت و اشتغالِ مبتنی بر دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: دانشگاه امید هر کشوری است و جوانان هر کشور سرمایه اجتماعی آن کشور هستند.

وی افزود: استقلال و توسعه پایدار کشور با تولید علم، صنعت، کار و اشتغال و با توجه به ظرفیت تولیدی دانشگاه‌ها تحقق می‌یابد.

امام‌جمعه بجنورد خاطرنشان کرد: دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می‌کند و ما باید مراقب نفوذ دشمنان به محیط‌های علمی باشیم که جوانان دانشجوی ما را از مسیر کسب علم و نظام و ولایت دور نکند چراکه این‌یکی از راه‌های شکست برای جامعه می‌تواند باشد.

گفتنی است،  بیش از 40 هزار دانشجو در بیش از 40 دانشگاه و مرکز آموزش عالی خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha