شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با مسئولان رسانه حوزه

حوزه/ مدیر عامل خبرگزاری حوزه، بر لزوم پیوند عمیق رسانه حوزه و بسیج رسانه در خدمت به اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مفیدحسینی کوهساری امروز طی سخنانی در نشست مشترک با مسئول سازمان بسیج رسانه کشور که در خبرگزاری حوزه در قم برگزار شد، با بیان این که حوزه در ذات خود یک نهاد رسانه ای به شمار می رود، اظهار داشت: البته حوزه علمیه فراتر از یک رسانه، خود حامل و انتقال دهنده پیام اصیل دین است که از این منظر نیز رسانه نقش بسیار مهم و ارزشمندی در انتقال این پیام کلیدی دارد.

وی افزود: به لطف الهی آموزه های دینی ما غنای بسیار بالایی دارد و هنر ما باید این باشد که از ظرفیت عظیم حوزه در ابلاغ چنین پیامی با استفاده از ابزار رسانه نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به تحولات گسترده دین در عرصه بین الملل گفت: ما امروز از "دین عصر انزوا "به "دین فعال و تعیین کننده" در عرصه بین الملل آمده ایم و باید به تعبیر مقام معظم رهبری خود را به گونه ای آماده کنیم که بتوانیم به بازیگر تمدنی در تحولات پیش رو تبدیل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین کوهساری با بیان این که شجره طیبه بسیج از برکات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که خود آثار و برکات بسیاری به همراه داشته است، ابراز داشت: تعریف ما از انقلاب اسلامی یک تعریف مردمی و بسیجی است و برای حفظ و تقویت انقلاب باید با نگاه بسیجی از ظرفیت های عظیم حوزه و رسانه استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و متعهد در حوزه رسانه و تبلیغ دین گفت: حوزه علمیه در ذات خود ماموریت و رسالت تربیت نیرو و کادرسازی را دارد و خوشبختانه در سال های اخیر نیز کارهای خوبی در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر حوزوی در زمینه رسانه آغاز شده که باید البته این برنامه ها در سایه تعامل و همکاری با نهادهایی چون بسیج رسانه توسعه پیدا کند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه همچنین خاطرنشان کرد: در کنار بحث دانش افزایی و ارتقای سطح کارآمدی نیروی انسانی یکی از مسایل بسیار ضروری و مهم ناظر به مساله تولید محتوای ارزشمند، دینی و انقلابی است که در این خصوص نیز تعامل رسانه های دینی و حوزوی با بسیج رسانه و دیگر نهادهای انقلابی بسیار مهم و موثر است.

وی بر لزوم پیوند عمیق حوزه با عرصه های رسانه ای نوین تاکید کرد و افزود: ما در حوزه به ویژه عرصه بین الملل از حیث رسانه ای دارای ظرفیت های خوبی هستیم که باید از این ها در جهت اهداف اسلام و انقلاب و رساندن پیام دین به جهانیان استفاده کنیم، ضمن آن که نباید از تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین المللی هم غافل شویم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha