پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام احمد صحت قول

حوزه/ مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح «تحول اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی» در ۷ استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام احمد صحت قول، امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح تحول اجتماعی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی در هفت استان کشور اجرا می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح، مدیر فرهنگی در سکونت‌گاه‌ها مستقر می‌شود، گفت: مدیر فرهنگی باید مشکلات موجود در سکونت‌گاه را به‌خوبی شناسایی و رصد کند.

وی با بیان اینکه امروزه پدیده‌هایی،  سرمایه‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: از سال 1392 حمایت از سرمایه‌های اجتماعی مطرح‌شده است و از مجموع 186 طرحی که دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه کرده‌اند، دو طرح به سازمان تبلیغات اسلامی سپرده‌شده است.

حجت‌الاسلام صحت قول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: بنا به فرمایش معظم له چیزی که می‌تواند انقلاب را زمین‌گیر کند، آسیب اجتماعی است، لذا برای مقابله با این چالش بدخیم باید حوزه دین و شبکه تبلیغ ورود کنند.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: علی رغم تمام هجمه‌های وارد شده به روحانیون، اعتماد مردم به روحانیت و شبکه تبلیغ  افزایش یافته است.

 وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور بیان کرد: حاشیه‌نشینی، بی‌حجابی و بدحجابی حاد و طلاق از موضوعات مورد تأکید برای فعالیت است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فن‌آوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه در خراسان جنوبی شش نقطه سکونت‌گاه غیررسمی داریم، افزود: حاشیه شهرها، بافت فرسوده پس از اجرایی شدن طرح در سکونت‌گاه‌ها مورد هدف ما هستند.

حجت‌الاسلام صحت قول بابیان اینکه خوشبختانه خراسان جنوبی کمترین میزان حاشیه‌نشینی را دارد، افزود: شهرستان فردوس، دومین شهر امن جهان و ایمن‌ترین شهر ایران شناخته‌شده است.

وی بابیان اینکه باید روش‌های تبلیغ نیز تغییر کند، گفت: در حال حاضر گردش مهاجرت در کشور و بحث هویتی از جمله موارد مهم پیش رو است که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بعدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha