پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ اقتصاددان حوزوی راه چاره گره گشایی از مشکلات اقتصادی کشور را بهره گیری حداکثری از توان و ظرفیت عظیم مردم دانست.

حجت الاسلام علیرضا لشکری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: ما اگر به بیانات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب نیز دقت کنیم متوجه می شویم که در فرمایشات ایشان تاکید بسیاری بر مردمی کردن اقتصاد و توجه مدیران و سیاست گذاران اقتصادی به این مساله وجود دارد.

وی افزود: در واقع انگشت اشاره معظم له به مساله اقتصاد مقاومتی و نام گذاری یکی دو سال اخیر به همین عنوان در این راستاست که ما توان بالقوه مردم و نسل جوان در عرصه اقتصاد را به فعلیّت درآورده و از آن برای حل مشکل بیکاری و رکود استفاده کنیم.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در این بین، وظیفه مهم و کلیدی مسئولان این است که موانع فراروی فعالیت بخش مردمی و تعاونی و نیز بخش خصوصی را از سر راه برداشته و بسترهای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را فراهم کنند که اگر این کار صورت گیرد با توجه به استعدادهای غنی انسانی و نیز منابع طبیعی سرشار در ایران می توان به حل مشکلات عمده اقتصادی، اُمید بسیاری داشت.

وی همچنین گفت: بی شک اهمیت قائل شدن برای اقتصاد مقاومتی ، مساله ای نیست که تنها منحصر به یک سال و دو سال باشد بلکه باید سال ها سرلوحه مردم و مسئولان قرار گیرد تا ما بتوانیم از این حیث به اهداف مهم نظام اسلامی در بحث اقتصاد دست یافته و خواسته ها و منویات مقام معظم رهبری را عملی کنیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha