جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه فارس

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه فارس از اجرای طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در ۳۱ مدرسه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام همایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی آثار استاد مطهری در مدارس علمیه استان فارس، گفت: این طرح در ۳۱ مدرسه علمیه استان برگزار می شود و امیدواریم با همکاری مدیران مدارس، طلاب بیش از پیش با اندیشه های این استاد شهید آشنا شوند و بتوانند از این دریای شگرف معرفتی، جرعه ای بنوشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: براساس آیین نامه طرحمطالعاتی آثار شهید مطهری، بعد از اتمام هر کتاب، اساتید به رفع ابهامات و سؤالات شرکت کنندگان در طرح پرداخته می شود و پس از آن آزمون هایی برگزار و به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا می شود.

وی، هدف از برگزاری این طرح را احياي اندیشه های شهيد مطهري (ره) در بين قشر جوان جامعه خصوصا طلاب عنوان کرد و افزود: داشتن عمق فکري و فلسفي و در عين حال زبان ساده و قابل استفاده براي همه و همچنین خلق يک نظام واحد فکري و ارائه چارچوبی از انديشه ي اسلامي از ویژگی های آثار این استاد شهید است.

حجتالاسلام همایی در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کتب شهیدمطهری(ره) مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است»، مطالعه این آثار را توصیه امام(ره) و رهبر معظم انقلاب دانست که اهمیت اجرای این طرح مطالعاتی را در مدارس علمیه دوچندان می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha