جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بسته خبری

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

 

افشای راز سود شرکت های واسطه ای مدیران نفتی با اجرای طرح برندینگ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از سود روزانه یک میلیارد و 500 میلیونی شرکت های واسطه ای مدیران نفتی با اجرای طرح برندینگ خبر داد و گفت: این طرح یک نوع دلال تراشی و تحمیل بار مالی جدید برای دولت است.

 

آمار اسف ناک از بیوه های نوجوان در کشور

رئیس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 2 هزار بیوه در سنین کودکی از 9 تا 12 سال در کشور، گفت: بیش از یک سال است که مساله ازدواج کودکان را در مجلس مطرح کرده ایم اما متاسفانه برای حل این مشکل مخالفت از سوی برخی از زنان که دارای مسئولیت هستند، بیشتر است.

 

 

روشن شدن زنگ خطر خروج ذخایر ژنتیکی گیاهی از کشور

رئیس هیات مدیره تعاونی تولیدکنندگان موادغذایی ایران گفت: طی سالهای گذشته پیاز زعفران به جای گل زعفران غیرقانونی از کشور خارج می شد که امروزه نوبت به خروج غیرقانونی ریشه گل محمدی رسیده است.

 

آماری عجیب از معتادان یقه سفید

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: برخی از زنان فریب تبلیغات دروغ شبکه‌های ماهواره‌ای یا فضای مجازی را در زمینه داروهای لاغری می‌خورند که متاسفانه 90 درصد محصولات و این داروها از مشتقات مواد مخدر از نوع آمفتامین هستند.

 

حباب نجومی دلار در بازار آزاد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که قیمت 4200 تومانی دلار در بازار آزاد واقعی نیست، تعدیل می شود.

 

آغاز ساخت مجتمع پترو پالایش مسجدسلیمان

مدیرعامل مجتمع پترو پالایش بختیاری مسجدسلیمان گفت: این مجتمع با هدف تولید سالانه 2 میلیون تن محصولات استراتژیک پتروشیمیایی در مدت 60 ماه احداث می‌شود. وی افزود: خوراک مورد نیاز این مجتمع از محل گازهای غنی همراه نفت گازهای فلر و گازهای استحصالی از چاه‌های اطراف مسجدسلیمان به میزان 28 میلیون متر مکعب در روز تامین خواهد شد. وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع پایین دستی پتروشیمی 2 هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

 

کشف 300 تن برنج قاچاق در چابهار

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس آگاهی چابهار در جنوب استان در بازرسی از یک انبار 300 تن برنج فاقد مجوز به ارزش 20 میلیارد ریال کشف کردند.

 

رتبه تاسف بار ایران در تولید محصولات ارگانیک

رییس انجمن ارگانیک ایران گفت: از 196 کشور دنیا، 179 کشور به کشت ارگانیک دست زده اند.ایران بین ١٧٩ کشور تولیدکننده محصولات ارگانیک جهان در جایگاه چهل و دوم تا چهل و سوم قرار دارد.

 

کشف 80 درصدی سرقت های خودرو

جانشین پلیس آگاهی نیروی انتظامی از کشف 80 درصدی سرقت های خودرو در سراسر کشور خبر داد و گفت: یکی از علل مهم در کاهش سرقت برخورد با مجرمان حرفه ای است که باید متناسب با جرم آنها تصمیم گیری شود.

 

نیمی از ایرانیان در تلگرام

دوروف،صاحب شبکه تلگرام، که سی سه ساله و اهل روسیه می باشد ، گفت : شبکه اجتماعی تلگرام 180 میلیون کاربر دارد که چهل میلیون آن ایرانی هستند و هر روز نیم میلیون نفر به تعداد کاربران این شبکه اجتماعی افزوده می شود.

 

شایعه بنزینی خاموش شد

شایعه افزایش قیمت بنزین به ۱۵۰۰ تومان از ابتدای دی ماه، نقل محافل و البته شبکه‌های اجتماعی بود که البته با تکذیب مقامات مسوول همراه شد.در همین رابطه سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد قیمتهای جدیدی که برای بنزین اعلام می‌شود کذب محض است.

 

تدارک مراسم تدفین روزنامه‌های خصوصی

منصور قنواتی درباره افزایش تعرفه کاغذ اظهار کرد: بارها گفته‌ام که روزنامه‌های بخش خصوصی به‌ویژه در حوزه سیاسی عملاً در مقابل مافیای مطبوعات دولتی تسلیم هستند. شرایط فعلی و گران شدن تعرفه کاغذ آنها را آماده مراسم تدفین روزنامه‌های خصوصی کرده است.

 

اعتبار میلیاردی برای پاداش فرهنگیان بازنشسته در میان کسری های آموزش و پرورش

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بعد از اعتبار 3500 میلیاردی برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته در سال 97 گفت: اعتبارات ملی این وزاتخانه 13.3 و اعتبارات استانی‌اش نیز 10 درصد رشد یافته که بدین ترتیب بودجه آموزش و پرورش به 36 هزار میلیارد تومان می‌رسد؛ چنانچه 36 هزار میلیارد تومان کامل تخصیص یابد میزان کسری بودجه وزارتخانه بسیار کم خواهد شد.

 

دست دولت در جیب صندوق توسعه ملی

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشنهاد برداشت دولت از صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه ۹۷ را مغایر قانون برنامه دانست و گفت: دولت برای پرداخت بخشی از هزینه جاری به منابع صندوق روی آورده است.

 

برآورد نهایی تخلفات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

جبار کوچکی نژاد از نهایی شدن گزارش کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات با اتفاق آراء این گزارش را تائید کردند. وی از محرز شدن تخلف 15 هزار میلیارد تومانی مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

 

اختیار دولت در بودجه 97 برای تامین اعتبارات

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:‌ بودجه سال ۹۷ نسبت به بودجه سال ۹۶ به میزان ۹ درصد کاهش یافته و به دولت این اختیار داده شده تا برای تأمین اعتبارات مورد نیاز خود اقدام به فروش ۳۸ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کند.

 

دهک های حذفی از یارانه در سال97

محمد حسینی بیان کرد:پيشنهادي که دولت در لايحه مطرح کرده اين است که بيش از 30 ميليون نفر از جمعيت کشور از يارانه محروم شوند.اما منابعي که قرار است بعد از حذف اين افراد هزينه شود مغاير قانون هدفمندي يارانه هاست.حسینی در مورد حذف یارانه‌بگیران یادآور شد: اکنون بیش از 74 میلیون نفر یارانه می‌گیرند و دولت در تلاش است 30 میلیون نفر را حذف کند که باز هم 44 میلیون نفر یارانه خواهند گرفت. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمتر از 10 میلیون نفر است و مابقی روستائیان و اقشار و دهک‌ها پایین درآمدی هستند.

 

چادر نشینی قصرشیرین یک ماه پس از زلزله

فرماندار قصرشیرین گفت: با گذشته یک ماه از زلزله 7.3 ریشتری، بیش از 90 درصد مردم قصرشیرین هنوز زیر چادر زندگی می‌کنند.

 

دپوی دارویی و تجهیزاتی برای زلزله احتمالی پایتخت

دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور،با بیان اینکه مطمئنا در تهران هم به اندازه کافی دپوی دارویی و تجهیزاتی وجود دارد، افزود: بویژه ذخیره‌های استراتژیک مورد پیش‌بینی ما کافی است. به عنوان مثال در زمینه خون و فرآورده‌های خونی هیچ کمبودی نداشته و میزان ذخایرمان کاملا کافی است. بنابراین در این حوزه مشکل خاصی وجود ندارد.

 

مرگ خاموش 10 ساله کشور

مسمومیت با گاز منوکسید کربن، در ۱۰ سال گذشته جان هفت هزار و ۶۵۷ نفر را در کشور گرفته است؛ مرگ های خاموشی که حاصل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهاست.

 

راه‌اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان

دکتر احمد میدری با اشاره به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: در این پایگاه اطلاعات هویتی همه ایرانیان به ثبت رسیده و از این طریق می‌توان متوجه شد که هر فرد در کجا شاغل است و چه میزان حقوق دریافت می‌کند، همچنین در صورتی که در بخش خصوصی مشغول به کار باشد نام کارگاه، نوع فعالیت کارگاه و میزان حقوق پرداختی به فرد اعلام می‌شود.

 

حذف پول قاتل از مبادلات بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دلار از معاملات جاری بانک مرکزی و نظام بانکی کشور حذف شده و کاربرد زیادی ندارد.

 

آماری تاسف بار از دور ریز غذای ایرانی ها

به گزارش پایگاه خبری اتاق بازرگانی ایران، آمارهای فائو (سازمان بین المللی غذا) از ضایعات غذا در ایران نشان می‌دهد مردم ایران معادل 60 درصد درآمد نفتی کشورشان و به اندازه 10 کشور اروپایی مواد غذایی به سطل زباله می ریزند.حجم ضایعات مواد غذایی در ایران معادل 35 میلیون تن و ارزش 15 میلیارد دلار است.

 

جلسه فوق‌العاده فراکسیون قرآن پس از بی اعتنایی دولت به قرآن

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی اعتبارات ردیف شورای توسعه فرهنگ قرآنی از بی‌اعتنایی دولت به حوزه فعالیت‌های قرآنی انتقاد کرد.وی افزود: در همین ارتباط فراکسیون قرآن، عترت و نماز هفته آینده جلسه فوق‌العاده‌ای برگزار خواهد کرد تا بهترین تصمیم برای حل این مشکل و کمک به فعالیت‌های قرآنی اتخاذ شود.

 

۱۰ دانشگاه ایرانی در فهرست سبزترین‌ دانشگاههای جهان

بر پایه ویرایش ۲۰۱۷ رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار، از میان ۶۱۹ موسسه ارزیابی شده در جهان، ۱۰ موسسه ایرانی در فهرست سبزترین‌های جهان جای گرفته‌اند.

 

تکذیب گورهای جمعی در مناطق زلزله کرمانشاه

ملاعظیم آزادی امام جمعه اهل سنت روستاهای کوییک و مسئول دفن اجساد در شب زلزله کرمانشاه با تکذیب وجود گورهای دسته جمعی، در این رابطه گفت:ظاهر این قبرها نشان می دهد که قبرهای دسته جمعی نیستند بلکه چند قبر در کنار هم تشکیل یک قطعه خانوادگی را داده اند.او که قبر خواهر و خواهر زاده اش را هم نشان می دهد می گوید: شایعه گورهای دسته جمعی توهین به ماست. ما طبق مذهب و فقه خودمان و با کمک مسئولین اجساد را دفن کرده ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha