جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌‌الاسلام مهدی نژاد سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد گفت: افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در سمنان می تواند خدمتی طرفینی باشد؛ به این معنا که هم مشکلات فرهنگی جامعه منعکس شده و روحانیون به عنوان طبیب وارد عمل می شوند و هم می تواند اطلاعات مناسب و دقیقی را از حوزه های علمیه به جامعه مخاطب برساند.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدی نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به افتتاح دفتر این خبرگزاری در استان سمنان اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه نقش فرهنگی بسیار مؤثری در نظام اسلامی دارند؛ چرا که بیش از هزار سال است که در بیداری و هدایت مردم و جامعه نقش اول را داشته و وجود دفتر خبرگزاری حوزه در این استان، اطلاع رسانی مناسبی را از فعالیت ها و خدمات حوزه و روحانیت برای مردم خواهد داشت.

*  مردم از ظرفیت ها و فعالیت های حوزه اطلاع دقیقی ندارند

وی ادامه داد: امروز مردم از ظرفیت ها و فعالیت های بسیاری که در حوزه های علمیه وجود دارد، اطلاعات دقیقی ندارند؛ چراکه واحدهای فرهنگی بسیاری در کشور راه اندازی شده که فعالیت های حوزه های علمیه را تحت الشعاع قرار داده و نکته قابل توجه آن است که این برنامه های این واحدها با کمک روحانیون و حوزه های علمیه انجام می شود؛ پس ضرورت دارد که مردم از این برنامه ها و فعالیت های حوزه اطلاعات بیشتری داشته باشند و پاسخی مناسب بر بسیاری از شبهات و سؤالات خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه سمنان افزود: اطلاع حوزویان از نیازهای روز جامعه نیز از دیگر ضرورت های راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در این استان است؛ چراکه با انعکاس مناسب و درست نیازها، روحانیون نیز اطلاع دقیق تر و بهتری پیدا کرده و کمک مناسب تری می توانند داشته باشند.

* خدمتی طرفینی به مردم و روحانیت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان ساخت: افتتاح   دفتر خبرگزاری حوزه در سمنان می تواند خدمتی طرفینی باشد؛ به این معنا که هم مشکلات فرهنگی جامعه منعکس شده و روحانیون به عنوان طبیب وارد عمل می شوند و هم می تواند اطلاعات مناسب و دقیقی را از حوزه های علمیه به جامعه مخاطب برساند.

وی تصریح کرد: امروز شبهات بسیاری در جامعه و فضای مجازی در حال گسترش است و دشمن از این راه به دنبال رسیدن به اهداف خود است و راه اندازی این دفتر می تواند در موضوع اطلاع رسانی، نقش گسترده و مؤثر و تأثیر مثبتی داشته باشد.

* طلاب سمنان نیازمند شناخت بیشتر از مقوله رسانه هستند

مدیر حوزه علمیه سمنان اظهار کرد: شناخت بیشتر طلاب استان سمنان از مقوله رسانه و اطلاع رسانی از دیگر اثرات راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در این استان است، چراکه طلاب نیازمند شناخت بیشتر از این فضا بوده و راه اندازی این دفتر می تواند جرقه و حرکتی ایجاد نماید تا طلاب مستعد وارد این فضا شده و جذب شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد خاطرنشان کرد: آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، دید وسیعی برای تقویت حوزه های علمیه سراسر کشور داشته و رسانه رسمی حوزه می تواند کمک کار و یاری رسان ایشان در این امر باشد.

* تحصیل یک هزار و ۱۰۰ طلبه در استان سمنان

وی در ادامه، تعداد مدارس عملیه این استان را 13 مدرسه عنوان کرد و گفت: 12 مدرسه این استان، بلندمدت و یک مدرسه، سفیران هدایت است. همچنین در حال حاضر یک هزار و 100 طلبه در سه سطح یک، دو و سه به همراه 117 استاد و کادر در این استان مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد در پایان خاطرنشان ساخت: دو مرکز پژوهشی نیز در این استان راه اندازی شده که مرکز تخصصی کلام در سمنان و مرکز تخصصی تفسیر در دامغان می باشد؛ همچنین زمینه راه اندازی مرکز تخصصی تبلیغ در شاهرود نیز فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه سمنان در پایان گفت: دفتر خبرگزاری رسمی حوزه در سمنان، فردا پنج شنبه، با پیام آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور آغاز به کار می کند .

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha