چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مباحث قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی را از جمله نیازهای روز جامعه دانست و بر ضرورت ایجاد وقف‌هایی در این حوزه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم، اظهارداشت: خوشبختانه تا به امروز هیچ سازمانی به اندازه اوقاف در طرح تربیت حافظان قرآن ورود نکرده است.

وی با اشاره به آموزش ۳ هزار نفری حفظ قرآن در خراسان شمالی، گفت: افزون بر این، طرح جزء خوانی و آموزش مجازی قرآن کریم با حضور ۳۰۰ قرآن آموز از سوی نهاد اوقاف استان در دست اجرا می باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مباحث قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی را از جمله نیازهای روز جامعه دانست و بر ضرورت ایجاد وقف‌هایی در این حوزه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد وقف‌های بیشتری در حوزه مباحث قرآنی هستیم، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بر روی وقف‌های قرآنی و احیای موقوفات باید در این راستا انجام گیرد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، با تأکید بر اینکه احیای وقف قرآنی، احیا زیرساخت فعالیت‌های قرآنی است، گفت: اجرای فعالیت‌های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی است که از طریق موقوفات تحقق می‌یابد.

وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای گفتمان وقف اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های توجیهی وقف در مؤسسات قرآنی از راهکارهای مؤثر در زمینه تبیین اهمیت موقوفات قرآنی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، در پایان خاطرنشان کرد: آموزش متولیان قرآنی، رفع بی اعتمادی مردم نسبت به هزینه کرد موقوفات، اطلاع رسانی با دقت موقوفات و رفع ضعف شناخت مردم با آثار و برکات وقف، اقداماتی است که باید در زمینه فرهنگ وقف و قرآن کریم انجام گیرد.

 

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha