جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ مسئله مهم در انقلاب، وحدت و بصیرت است؛ تجربه نشان داده هر موقع جامعه اسلامی وحدت و بصیرت داشته توانسته بر دشمن پیروز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار اساتید و طلاب شهرستان ملایر با بیان اینکه به وحدت مسلمانان در برابر قوم یهود تاکید کردند و گفتند: نباید کار به جای برسد که این قوم با گرفتن قدس بر مسلمانان غلبه کند.

ایشان گفتند: اسرائیل کشور غاصبی است و یک وجب زمین از خود ندارد، برای همین اگر این قوم بخواهد قدس را از مسلمانان بگیرد، ذلتی بیش برای امت اسلام نیست.

معظم له بر وحدت مسلمانان و دوری از اختلاف تاکید کردند و گفتند: اختلاف مسلمانان باعث می شود دشمنان بیشترین سود را ببرند از این رو، باید کاری کرد دشمن در رسیدن به اهداف خود مأیوس شود.

 ایشان با بیان اینکه قرآن تاکید فراوانی بر وحدت امت اسلامی در برابر قوم یهود کرده است افزود: خدا ذلت را برقوم یهود مقرر دانسته از این رو امت مسلمان باید قدم جدی تری درمقابل یهودیان بردارند.

ایشان در ادامه با بیان این که  طلبگی نعمتی است که خدا به هرکس عنایت نمی کند، بر استفاده از این نعمت الهی برای تبلیغ دین تاکید کردند.

این مرجع تقلید افزودند: شئون طلبگی اصولی دارد، تعلیم و تربیت، داشتن اراده و تقوای الهی، تهذیب نفس، داشتن نظم وترتیب درکارها، داشتن برنامه ریزی برای آینده بهتر از جمله این مسائل است.

معظم له با بیان اینکه انقلاب ارکانی دارد و ازجمله آن ولی فقیه، اسلام، حکومت و مردم می باشند، برشناخت و حمایت بیشتر از ولایت فقیه تاکید کردند.

 ایشان افزودند: انقلاب ثمراتی داشته مهمترین آن برچیده شدن ظلم و استبداد گری و از طرفی  بیدارگری اسلامی است و به همین دلیل لازم است، انقلاب و ارکان آن را شناخته و برای تبیین آن درجامعه تلاش کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: مسئله دیگر در انقلاب، وحدت و بصیرت است؛ تجربه نشان داده هر موقع جامعه اسلامی وحدت و بصیرت داشته توانسته بر دشمن پیروز شود.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha