چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشان «آزادی دوبلین» نیز از جلاد میانمار پس گرفته می‌شود

حوزه/ شورای شهر دوبلین در خصوص پس گرفتن نشان افتخاری «آزادی دوبلین» از آنگ‌سان‌ سوچی، جلاد مسلمانان میانمار، رأی مثبت داد و دخالت وی را در جنایات و نسل‌کشی علیه اقلیت روهینگیا محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، نشان افتخاری «آزادی دوبلین» از آنگ‌سان سوچی، جلاد مسلمانان در میانمار، پس گرفته می‌شود.

اعضای شورای شهر دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند، برای پس گرفتن مقام افتخاری «آزادی دوبلین» رأی داده و به این طریق اعتراض‌شان نسبت به رفتار وحشیانه و نسل کشی مسلمانان روهینگیا درمیانمار و دخالت آنگ‌سان سوچی رهبر میانمار در این جنایات را نشان دادند.

اکثریت ۵۹ نماینده در مقابل ۲ نماینده مخالف به پس گرفتن این نشان از جلاد میانمار رأی مثبت دادند. این تصمیم که روز گذشته گرفته شد، در پی گریز بیش از ۶۲۰هزار مسلمان اقلیت روهینگیایی از مرزهای میانمار به سوی بنگلادش، در پی سرکوب و کشتار انجام شده به دست ارتش این کشور و بودایی‌های افراطی انجام گرفت. سرکوب و کشتاری که شامل قتل، تجاوز و سوزاندن خانه‌های مردم بی‌گناه روستایی می‌شد.

سوچی که رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل در سال ۲۰۱۲شده است، در پی انتشار اخبار نسل‌کشی مسلمانان و جنایات انجام شده در معرض انتقادات زیادی از سوی جامعه بین المللی قرار گرفته و نشان‌های افتخاری شهرهای داده شده به وی، پس گرفته شده‌اند.

سیرن‌ پری، مدیر شورای شهر دوبلین، در این‌باره به خبرنگاران گفت: سرکوب روزانه مردم روهینگیا نباید ادامه داشته باشد و اگر گرفتن نشان‌های افتخاری و جوایز باعث ایجاد فشار بر مقامات میانماری شود تا آنان به حقوق شهروندان‌شان احترام بگذارند، ما این کار را انجام می‌دهیم.

صلیب سرخ تخمین زده از زمان خروج جمعی مسلمانان در ماه آگوست، هم اکنون فقط ۳۰۰هزار مسلمان روهینگیا در استان شمالی راخین در میانمار باقی مانده اند و روزانه ۳۰۰نفر از مرز عبور می‌کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha