جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیعه و سنی

حوزه/امام‌جمعه راز و جرگلان از فعالیت یک هزار و ۲۰۰ روحانی شیعه و سنی در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام نایب علی نوروزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: یک هزار و ۲۰۰ روحانی شیعه و اهل سنت در شهرستان مرزی راز و جرگلان فعالیت دارند.

وی افزود: روحانیت شیعه و سنی این شهرستان مرزی در استان خراسان شمالی ارتباط خوبی با مردم داشته و در تمام شئون و ارتباطات خود با مردم، مسائل مذهبی و فرهنگی اولویت داشته و جوانان استقبال خوبی از روحانیون دارند‌.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه راز و جرگلان٬ شهرستان مرزی و دارای مذاهب شیعه و سنی است٬ گفت: در شهر راز و جرگلان، ۵ نماز جمعه از سوی علمای شیعه و اهل تسنن اقامه می‌شود که این نشان دهنده اهمیت اقامه نماز برای مردم این منطقه است.

وی تصریح کرد: اهل تسنن شهرستان مرزی راز و جرگلان هر هفته در سه نقطه و شیعیان در ۲ نقطه، نماز جمعه را اقامه کرده و خوشبختانه حضور مردم مؤمن این شهر در نمازهای جمعه بسیار وحدت‌بخش است.

امام‌جمعه راز و جرگلان در ادامه با اشاره به اهمیت وحدت بین مسلمانان اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی ایران ناگسستنی است و همچنین وحدت شیعه و سنی همیشگی است.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی توجه به اصول مشترک در کنار هم می‌توانند مشکلات راحل کنند، گفت: دشمنان و استکبار جهانی از اتحاد شیعه و سنی در هراس هستند و زمینه ایجاد تفرقه بین مسلمانان را فراهم می‌کنند؛ چراکه این اتحاد بزرگ‌ترین ضربه به آنان وارد کرده است.

حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه هستی کل کائنات به برکت وجود پیامبر اکرم(ص) شکل گرفته است، افزود: وحدت و همدلی مسلمانان زیر سایه دستورات پیامبر(ص) تقویت شده و همین اتحاد، پیروزی بر دشمنان اسلام را به دنبال می‌آورد.

وی با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه قادر به تفرقه افکنی میان اهل تشیع و تسنن نخواهند بود، خاطرنشان کرد: همه اقوام کشور باید ضمن وحدت و همدلی مانع تفرقه افکنی های دشمنان شده و آمریکا و اسرائیل  نیز بدانند که ملت ایران با همه تنوع های قومیتی اش، هیچ گاه از یکدیگر جدا نخواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha