پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع علمای مسلمین لبنان

حوزه/ تجمع علمای لبنان با تشکیل جلسه ای به موضوع فلسطین و قدس پرداخت و با صدور بیانیه ای گفت: چه بسا ضرری که سودمند است و اقدام ترامپ، مسئله فلسطین را در سرتاسر جهان زنده کرد و واکنش ها تنها به فلسطین یا جهان عرب یا اسلام محدود نشد بلکه سرتاسر جهان واکنش نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان با تشکیل جلسه ای به موضوع فلسطین و قدس پرداخت و با صدور بیانیه ای آورده است : چه بسا ضرری که سودمند است و اقدام ترامپ، مسئله فلسطین را در سرتاسر جهان زنده کرد و واکنش ها تنها به فلسطین یا جهان عرب یا اسلام محدود نشد، بلکه سر تاسر جهان واکنش نشان دادند. ما  پیشتر نسبت به توطئه آنچه به دروغ بهار عربی نامیده شد، هشدار دادیم و گفتیم هدفی که از پی آن داعش، النصره و القاعده تأسیس شد، تنها زمینه سازی برای پایان مسئله فلسطین است.

این تجمع افزوده است : ما تأکید می کنیم که درگیری منطقه هیچ وقت یک درگیری طایفه ای یا مذهبی یا دینی نبوده بلکه در حقیقت یک طرف درگیری، محور مقاومتی است که مخالف وجود رژیم صهیونیستی بوده و تلاش کرده فلسطین را آزاد کند و طرف دیگر محور شرور صهیونیستی آمریکایی است که سعی دارد رژیم صهیونیستی را در منطقه تثبیت کند.

تجمع علمای مسلمان موضع میشل عون رئیس جمهوری لبنان را در نشست کشور های اسلامی در استانبول که به صراحت موضع ملی اصیل لبنان را در رد وجود رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین بیان کرد، ستود.

تجمع علما تاکید کرده است : قطع روابط کشورهای اسلامی و عربی، کمترین موضعی است که برای بیان خواسته های ملت های جهان اسلام می تواند اتخاذ شود و دیگر درست نیست که تنها با محکوم کردن و تقبیح کردن پاسخ داد.

این تجمع انتفاضه مردم فلسطین و ملت های جهان اسلام را برای ارائه تمامی انواع حمایت از این جنبش به ویژه در سطح تأمین امکانات پایداری و حضور در خیابان ها و مبارزه های میدانی در مدتی طولانی ستود.

تجمع علمای مسلمان تمامی شاخه های مقاومت فلسطینی را به آغاز عملیات نظامی در تمامی خاک فلسطین دعوت کرد؛ چرا که دشمن تنها زبان زور می فهمد و تنها راه حل آغاز جنگ مردمی آزادی بخش بعد از ناامیدی از اکثریت حکام جهان عرب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha