پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام قرائتی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، با بیان اینکه مدرک‌گرایی ضربه بزرگی به حوزه‌های علمیه زده است، گفت: طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود نباید برای گرفتن مدرک درس بخواند؛ چراکه آفت طلبه مدرک‌گرایی و تحصیل برای شهرت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، شب گذشته در جمع  ائمه جمعه، جماعات، روحانیون و طلاب مدارس علمیه شهرستان آران و بیدگل، با بیان اینکه مردم جهان به سه دسته تولید، توزیع و مصرف کننده علم تقسیم‌بندی می‌شوند، به وظایف طلبگی در تفسیر و تبلیغ دین، اشاره کرد و اظهارداشت: خوشا به حال کسی که هم تولیدکننده علم باشد و  هم با بیانش توزیع و مصرف کننده علم باشد.

وی با بیان اینکه تولید علم توسط علما، توزیع علم توسط خطبا و مصرف علم توسط مردم عادی صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش کنید تا مطالب و متون دینی را به روشی ساده برای مردم بیان کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، با بیان اینکه تحصیل علم در مدارس علمیه هیچ‌گاه نباید تعطیل شود، تصریح کرد: فصل تابستان و هوای گرم نباید موجب تعطیلی تحصیل علم در مدارس شود؛ بلکه با اجرای شیوه‌های مختلف مدیریتی از حداکثر زمان در تدریس علم و تربیت طلاب استفاده نمود.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، با بیان اینکه مدرک‌گرایی ضربه بزرگی به حوزه‌های علمیه زده است، تأکید کرد: طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود نباید برای گرفتن مدرک درس بخواند؛ چراکه آفت طلبه مدرک‌گرایی و تحصیل برای شهرت است.

وی انس با قرآن را تنها راه موفقیت طلاب دانست و اظهارداشت: به دلیل اینکه پاسخ تمام سؤالات جامعه بشری در قرآن یافت می‌شود؛ طلبه در دوران آغازین تحصیل ضمن انس پیدا کردن با قرآن روزی حداقل یک آیه را می‌تواند برای خودش تفسیر کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، خواستار استفاده آموزش‌وپرورش از ظرفیت بالای اساتید فاضل حوزه‌های علمیه شد و اضافه کرد: روحانیون با سواد و توانمند باید جهت تبیین مسائل دینی به دانش آموزان در دبیرستان‌ها و مدارس آموزش‌وپرورش مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، ورزش در مدارس علمیه را یکی دیگر از ضروریات خواند و تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه ضمن  اینکه در حین تحصیل ملزم به یادگیری ورزش‌های مفید و مد نظر اسلام همچون شنا، تیراندازی و «اسب‌سواری»(رانندگی) هستند، باید خودشان را برای کلاس داری نیز آماده کنند.

وی، با بیان اینکه نماز خواندن روحانی با مردم غیرعادی باید فرق داشته باشد گفت: وقتی به یک روحانی می‌گوییم سلسله جلیله روحانیت! یعنی اینکه «نماز شب خوان»، «در عمل به مستحبات مقید» و «دل آرام و دل صاف» باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، اقامه و سخنرانی مختصر میان دو نماز را یکی از آداب خوب طلبگی دانست و بیان کرد: هیچ‌گاه ورزش، نماز شب و انس با قرآن را فراموش نکنید و شب‌ها برای فراموش ‌شده‌های تاریخ خصوصاً جد هشتم خویش که در عالم برزخ منتظرند، سه سوره توحید قرائت کنید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در پایان با تأکید بر اینکه طلاب باید در انتخاب همسر دقت لازم و کافی را داشته باشند، اظهارداشت: کسانی که عقیده دارند هرکس ازدواج کرده بدبخت شده، انتخاب‌های خودشان غلط بوده؛ به همین دلیل با انتخاب آگاهانه، زندگی عاشقانه، زیبا، شیرین و مشترکی را بسازید و إن شاءالله نسلی برای سربازی آقا امام زمان(عج) ایجاد و تربیت کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    اشتباه تایپی فضلا اشتباها فاضلا نوشته شده اصلاح فرمایید.