شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم کلنگ زنی مدرسه امام جواد ع

حوزه/ مراسم کلنگ‌زنی مدرسه علمیه حضرت امام جواد(ع) از مجموعه مدارس مجتمع حوزوی مشکوه با حضور حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پردیسان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی، نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا»، گفت: خداوند متعال در آیه 39 سوره احزاب، مبلغان معارف الهی را از بهترین بندگان خود معرفی میکند.

وی با بیان این که این مرکز علمی از 10 سال گذشته با عنوان حوزه علمیه مشکات فعالیت علمی خود را آغاز کرده است، ابراز داشت: فعالیت این مدرسه علمیه از تهران آغاز شده است و طلاب اولیه این حوزه عمدتاً از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تهران بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عراقی خاطر نشان ساخت: پس از برنامهریزیهای هفت ساله این مدرسه علمیه، نیروهای با استعداد و نخبهای تربیت شدند که برای تحصیلات تکمیلی از تهران به شهر مقدس قم اعزام شدند.

وی با تأکید بر این که مهمترین برنامه مجموعه مشکات اهتمام به آموزش عمیق قرآن کریم، احادیث اهل بیت(ع)، تقویت مسائل معنوی و اخلاقی و پاسخگویی به دغدغهها، نیازها و ارزشهای انقلاب است، تاکید کرد: هدف از تأسیس این حوزه تربیت فضلایی در حد اجتهاد است تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف باشند؛ امروزه جمعیت کثیری از طلاب حوزه علمیه در پردیسان ساکن هستند، در حالی که بیش از 10 دانشگاه در این منطقه فعالیت می‌کنند، حوزههای علمیه این شهر پاسخگوی نیازهای فرزندان علمای این شهر نیست.

عضو خبرگان رهبری در پایان با بیان این که مساحت زمینی که برای احداث مدرسه علمیه امام جواد(ع) در نظر گرفته شده، 5 هزار متر است، عنوان کرد: امید میرود با احداث سریع این مدرسه عملیه، بیش از 40 طلبه این حوزه از مکانی استیجاری به این مدرسه  منتقل شوند.

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha