جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با تاکید بر این که حفظ پیروزی نیازمند مبارزه با فساد و خدمت است، تصریح کرد: ملت ها اجازه اجرای اقدام ترامپ را نخواهد داد و موجودیت رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین را رد می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه فاطمیه کبری ایراد شد، با تاکید بر اینکه حفظ پیروزی نیازمند مبارزه با فساد و خدمت است، تصریح کرد: ملت ها اجازه  اجرای اقدام ترامپ را نخواهد داد و موجودیت رژیم غاصب اسرائیل در فلسطین را رد می کنند.

سید قپانچی با اشاره به اینکه فتوای آیت الله سیستانی، ارتباط ملت با ارزش های دینی و نقش فرماندهی عراق از عوامل پیروزی بر داعش است، افزود: این پیروزی تنها برای عراقی ها نیست و رزمندگان داعش را در قلب جهان اسلام نابود کرد.

وی با بیان اینکه تا زمانی که ملت ما حسینی و مؤمن است نسبت به آینده نگران نیستیم، نسبت به رخنه بقایای تروریسم در صفوف مردم هشدار داد.

امام جمعه نجف اشرف به بازگشت بیش از دو میلیون آواره به مناطق خود اشاره کرد و از حکومت و جامعه بین المللی خواستار بازسازی زیر ساخت ها شد.

حجت الاسلام قپانچی به خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل اشاره کرد و گفت: عراق بعد از پیروزی نظامی، یک پیروزی سیاسی محقق ساخت که این به خاطر محبت ملت ما به اهل بیت (علیهم السلام) است.

وی افزود: در پی این اقدام، دولت عراق قادر است که کمبود بودجه سال آینده را جبران کند اما مسئله نیازمند راستی و اخلاص است.

سید قپانچی پیرامون پیامد های اقدام ترامپ، تاکید کرد: ملت ها آن را رد کردند.

وی به کنفرانس اسلامی استانبول اشاره کرد و گفت: مشکل تنها اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل نیست بلکه مشکل اصلی موجودیت اسرائیل در فلسطین و غصب آن است.

قپانچی از همراهی پنهانی و آشکار برخی کشور ها با این اقدام، ابراز تأسف کرد.

خطبه دینی

حجت الاسلام قپانچی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تقوا تنها راه موفقیت در مشکلات فردی و اجتماعی دانست.

وی به بحران تجرد در عراق و کشور های اسلامی اشاره کرد و گفت: اسلام به ازدواج زود هنگام و به موقع و عدم سخت گیری در مهریه و شروط ازدواج دعوت می کند.

سید قپانچی به سالگرد ارتحال آیت الله سید محسن حکیم اشاره کرد و گفت: این مرجع انعطافی در جنبش مرجعیت بوجود آورد و دیوار جدایی مرجعیت و ملت را شکست.

وی افزود: دوران مرجعیت مرحوم آیت الله حکیم، آغاز تحول مرجعیت به عالمی شدن و آغاز نهضت فرهنگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha