پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسلمانان نیومکزیکو از مغازه دارای پوسترهای ضداسلامی شکایت کردند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» در نیومکزیکو، از صاحب یک مغازه رفاه به سبب نصب پلاکاردهای ضداسلامی و نژادپرستانه شکایت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از kob، جامعه اسلامی ایالت نیومکزیکو در آمریکا از مغازه‌ای که پلاکاردها و علائم اسلام‌هراسی و نژادپرستانه علیه مسلمانان نصب کرده بود، شکایت کرد.

فروشگاه رفاه میهیل در نیومکزیکو، این روند اسلام‌هراسی را سال گذشته آغاز کرده بود و پوسترهای سؤال برانگیز متعددی علیه مسلمانان بر پشت پنجره مغازه نصب کرده بود. این پوسترها تا حد زیادی نژادپرستانه و اسلام‌هراسانه بودند، به طوری که توجه ملی را به خود جلب کرده و شورای روابط اسلامی آمریکایی «کایر» شعبه نیومکزیکو، وارد عمل شده و از آنان شکایت کرده است.

احمد محمد، نماینده شورا، با توجه به این پوسترهای نصب شده و شکایت انجام گرفته، گفت: ما روز گذشته شکایت‌نامه‌ای در «کمیسیون حقوق بشر نیومکزیکو» تنظیم کرده‌ایم و این کمیسیون را از اقدام صاحب این مغازه، آگاه کرده‌ایم. اقدام صاحب این مغازه نقض قوانین مسکن عمومی در نیومکزیکو، نقض خواسته‌های مشترک و تبعیض و افترا از طریق تهمت و بدگویی به کلیت مسلمانان بوده است.

محمد گفت: یک مسلمان آمریکایی که در شهر در حرکت بوده، این پوسترها را دیده و به شدت وحشت زده شده است. او گفته که از ورود به این مغازه وحشت زده شده و به همین جهت نیز مقامات شورا مجبور به اقدام عملی شده‌اند.

محمد در ادامه افزود: در نخستین مرحله، کمیسیون حقوق بشر نیومکزیکو باید شکایت ما را مورد ارزیابی قرار دهد. آنان توانایی پیدا کردن علت احتمالی تبعیض مذهبی را دارند و اگر چنین شود، حکمی علیه فروشگاه صادر می‌کنند. صاحب مغازه احتمالاً جریمه یا با دعوی قضایی مواجه می شود. در صورتی که کمیسیون اقدام جدی در این‌باره پیش نگیرد ما مجبور می‌شویم به دادگاه فدرال شکایت کنیم و به هر شکل ممکن از حقوق مدنی مسلمانان دفاع کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha