جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مدیران و معاونان پژوهش حوزه علمیه ایلام

حوزه/ در نشست مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه استان ایلام بر ضرورت تدوین تقویم پژوهشی مدارس و تربیت طلاب پژوهشگر تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ایلام، نشست مدیران و معاونین پژوهش مدارس علمیه استان ایلام، به منظور بررسی وضعیت و برنامه ها و فعالیت های پژوهشی مدارس، با حضور حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه استان، در ایلام برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام علی اصغر بسطامی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام، با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت، به ذکر نکاتی درباره اهمیت پژوهش و جشنواره علامه حلی پرداخت و از مدیران و معاونین پژوهش مدارس خواست تا برای رونق پژوهش در بین طلاب، ضمن اجرای برنامه های ابلاغی معاونت پژوهش استان، اقدام به برنامه ریزی و تدوین تقویم برنامه های پژوهشی مدرسه نمایند.

حوزه بدون پژوهش ناکارآمد است

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی،  مدیر حوزه استان ایلام نیز در این نشست به تبیین اهمیت پژوهش پرداخت و از جمله آثار پژوهشگری را ایجاد شخصیت و اعتماد بنفس علمی در انسان پژوهشگر دانست که از این طریق پژوهشگر برای خود اعتبار و جایگاه علمی کسب می کند.

مدیر حوزه علمیه ایلام، پژوهش را از ارکان حوزه های علمیه دانست و حوزه علمیه بدون پژوهش را ناکارآمد در تحقق رسالت و اهداف خود معرفی کرد.

وی، یکی از اهداف معاونت پژوهش را تربیت طلاب پژوهشگر برشمرد و گفت: اگر  در هر مدرسه ای حداقل ۵ طلبه پژوهشگرتربیت کنیم، به بسیاری از اهداف خود نایل خواهیم شد.

ضرورت محوریت پژوهش در نظام آموزشی حوزه

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، با تاکید بر ضرورت محوریت پژوهش در نظام آموزشی حوزه، افزود: باید در کنار درس و بحث، از فعالیت های پژوهشی غفلت نکنیم و در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشیم.

وی به برگزاری اولین جشنوار علامه حلی در استان ایلام اشاره کرد و ضمن توصیه به مدیران و معاونین پژوهش برای تشویق طلاب به شرکت در این جشنواره، برگزاری این جشنواره را محکی برای سنجش توان پژوهشی طلاب و فرصتی برای نشان دادن استعدادهای طلاب جوان ایلام دانست.

سه شاخص طلبه موفق

مدیر حوزه علمیه ایلام در پایان، تحقیق و پژوهش را مغز حوزه های علمیه دانست و با بیان سه شاخص «دانش»، «اخلاق» و «توان پاسخگویی به شبهات»، را از ویژگی های یک طلبه موفق برای خدمت به جامعه اسلامی ذکر کرد.

برپایه این گزارش، در این نشست برخی از مدیران و معاونین پژوهش مدارس به بیان برخی از موانع پژوهش در مدارس علمیه پرداختند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha