چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یک کشیش اندونزیایی به جرم «توهین به مقدسات» محکوم شد

حوزه/ یک کشیش پروتستان در اندونزی که سخنانش در اهانت به قرآن مجید و زیر سؤال بردن آموزه‌های پیامبر اسلام (ص) با یک راننده تاکسی در ویدئویی مستند شده، به جرم توهین به مقدسات محکوم شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از christiantimes، یک کشیش اندونزیایی به سبب اهانت به قرآن مجید در حین گفت‌وگویش با یک راننده تاکسی به دلیل توهین به مقدسات محکوم شد.

آبراهام بن موسی، کشیش پروتستان ۵۲ساله در اندونزی، در یک فیلم ویدئویی در گفت‌وگو با یک راننده تاکسی به قرآن انتقاد کرده و آموزه های پیامبر اسلام (ص) را زیر سؤال برده است. وی همچنین در گفت‌وگویش با راننده تاکسی  از وی می‌خواهد که به مسیحیت بگراید و اسلام را ترک کند.

شکایت علیه وی در ۸دسامبر۲۰۱۷ توسط اعضای سازمان اسلامی محمدیه، دومین انجمن بزرگ اسلامی در اندونزی انجام شده است.

به گفته سخنگوی واحد جرائم سایبری در جاکارتا پایتخت اندونزی، این کشیش مسیحی به سبب گفته‌هایش در خصوص قرآن و پیامبر اسلام، ممکن است به بیش از ۵سال زندان محکوم شود.

پدری کاشمن، از اعضای گروه سازمان محمدیه، در این‌باره گفت: گفته‌های این کشیش در ویدئو به احساسات مسلمانان آسیب وارد کرده و می‌تواند به انسجام و همدلی میان ادیان در کشور آسیب برساند.

وی در ادامه گفت: ما می‌خواهیم پلیس، فرآیند قانونی منصفانه را در پیش بگیرد و به هیچ عنوان دوست نداریم جامعه در این‌باره زیاده‌روی کند.

به گفته رئیس سابق انجمن ارتباطات مسیحی جاکارتا، این نخستین باری است که چنین پرونده‌ای در ارتباط با یک کشیش مسیحی ایجاد می‌شود و انجمن برای وی وکیل گرفته‌اند.

گفتنی است در اندونزی، در بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴، حداقل ۱۰۶ نفر به دلیل «توهین به مقدسات»، محاکمه قانونی شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha