شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: دوست ودشمن درعظمت قدرت ولایت فقیه ومرجعیت شیعه در تقویت قوای جبهه اسلام در مقابل جبهه غرب متعجب و به بزرگی این قدرت پی برده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در گردهمایی  طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم که در قم برگزار شد به شخصیت حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: آن بانو آن قدر دارای عظمت و بزرگی است که ائمه معصومین(ع) در مورد جایگاه ویژه او نزد خدای متعال سخن گفته اند.حضرت معصومه(س) آن قدر دارای روح با عظمتی است که هرکسی به زیارت او برود، دست خالی رد نمی شود.

 عضو خبرگان رهبری در ادامه رسالت روحانیت در این عصر را بسیار سنگین دانست و افزود: دین اسلام دارای ویژگی هدایت گری و حق بودن است؛ زمانی که سخن از حق می شود، یعنی از هر لحاظ جامع است، کوچکترین اشتباهی در آن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی با تاکید براینکه درپذیرش دین اسلام، اجبار نیست و دستوری نمی باشد، بلکه پذیرشی است، اظهار داشت: مهمترین عنصر برای پذیرش این است که حقانیت دین به جامعه انسانی و بشر ابلاغ شود و کلیات وجزئیات دین تبیین شود و این یکی از مسئولیتهای مهم روحانیت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به نقش امام راحل در شکل گیری انقلاب اشاره کرد و گفت:  امام راحل شخصیت بزرگ، عالم، فقیه و مجاهد و معتقد بود، باید انقلاب را براساس آموزهای  برگرفته از دین ایجاد و به وسیله قوانین اسلام، حکومت کرد.

وی عنوان کرد: ایشان معتقد بود می توان حکومتی را براساس موازین شکل داد و در جامعه اسلامی اجرا کرد، ولی بعضی از روشنفکران و لیبرالها چنین اعتقادی نداشتند، چون اینها معتقد بودند دین نمی تواند حکومت کند و اساسا اکثر حکومت های  وقت نیز بر مبنای حکومت منهای اسلامیت بود و خیلی از حکومت ها لیبرالی و غیردینی بودند، ولی امام راحل با تلاش خود به جامعه القاء کردند که می توان از طریق دین هم حکومتی جهانی بر مبنای اسلامیت شکل داد وجامعه را اداره و قوانین را براساس اسلام شکل داد.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد:  انقلاب و حکومت امام راحل سه کار رکن داشت و ایشان برای برپایی این سه رکن همه تلاشهای را بکار گرفت؛ اولین رکن انقلاب و کار امام راحل، القاء باور و امید به جامعه اسلامی، روشنفکران ونخبگان مبنی براینکه می توان از طریق دین هم حکومت کرد و اسلام می تواند درهمه مسائل پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه حوزه هم باید همین روش را در پیش می گرفت و تبلیغ حوزویان می بایست جمعی و برگرفته از مبانی ارزشی اسلام باشد تا شاهد اثرگذاری بهتر در جامعه باشیم عنوان کرد: رکن دوم انقلاب و حرکت دوم امام راحل، القاء و تبیین نظریه  ولایت فقیه در جامعه بود. اگر درجامعه اسلامی در رأس آن ولایت فقیه باشد قطعا جامعه بهتر اداره می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: رکن سوم انقلاب، مردمی بودن است و امام راحل به خوبی به این ارزش و واقعی مردمی بودن پی برده بود و تلاش کرد به تبیین جایگاه ارزشی مردم در حکومت اسلامی بپردازد. امام راحل، برای مردم آن قدر ارزش قائل بودند و احترام می گذاشتند و معتقد بود انقلاب از آن پابرهنه گان است و درمورد رسیدگی به وضع زندگی مستضعفین جامعه اسلامی سفارش زیادی به مسئولین می کرد و همین ارزش قائل شدن بنیان گذار کبیر انقلاب باعث شد، مردم به حکومت برمبنای اسلام رأی دهند. 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه ولی فقیه لازم است، دارای شاخصه های چون مدیر، مدبر، فقیه، شجاع و آگاه به زمانه ودشمن شناس باشد، افزود: بعد از امام راحل دشمنان به خوبی به نقش ولایت فقیه در تدام انقلاب، خنثی سازی فتنه و هدایت افکار عمومی جامعه به سمت توحید و پشتیبانی از انقلاب و اسلام پی برده و دائم در صدد ایجاد فتنه بوده و هستند و به همین دلیل در این عصرنقش حوزه برای دفاع و حمایت ازولایت فقیه بسیارسنگین تر از گذشته است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن در سلسله اهداف جدید علیه انقلاب، نظام و اسلام، اقدام به ایجاد تربیت گروه های تروریستی داعش و جنگ نیابتی کرد افزود: اگر چه تلاش های دشمنان در عرصه حمایت نظامی و پشتیبانی از داعش بسیار زیاد بوده به طوری که  همین  گروه توانست با حمایت غربیها ودولت های منطقه 90 درصد کشور سوریه دراختیار بگیرد، ولی اینها فکرنمی کردند که مرجعیت شیعه در رأس ولایت فقیه بتواند در مقابل این قوم ظالم بایستد و همه اهداف آنها را به نابودی بکشاند.

وی با بیان اینکه دوست ودشمن درعظمت قدرت ولایت فقیه ومرجعیت شیعه در تقویت قوای جبهه  اسلام  در مقابل جبهه غرب متعجب و به بزرگی این قدرت پی برده اند گفت: این عظمت ولایت  فقیه آن قدر زیاد است که رئیس جمهور روسیه را هم مجذوب می کند و دلباخته  رهبرانقلاب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با تاکید براینکه از جمله معجزات انقلاب این است که انقلاب جهانی و باعث بیداری قلبها درمقابل جبهه کفر شده است، گفت: از جمله مسائلی که موجب تقویت انقلاب، جهانی شدن و اثبات حقانیت اسلام و انقلاب شده است، سخن اخیرترامپ در مورد بیت المقدس بود؛ این سخن ترامپ باعث شده مردم پی به اهداف امریکا و حقانیت اسلام ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه اتفاق اخیر باعث شده کشورهایی اروپایی، امریکا را تنها بگذارند و به سمت ایران بیایند، گفت: از دیگر آثار انقلاب و حوادث منطقه،  افزایش قدرت فرا منطقه ای  ایران، شکل گیری گروهای مقاومت، تقویت وانسجام نیروهای مقاومت دنیای اسلامی با انقلاب ایران و منزوی شدن جبهه استکبار بوده است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه از دیگر حوادث منطقه و فتنه غرب علیه انقلاب جریان ناتوی عربی، طرح اقلیم کردستان و ایجاد اسرائیل جدید بود، افزود: همه این اتفاقات موجب نشد ایران و انقلاب در انزوا قرار گیرد، بلکه با شکست این طرح ها به وسیله درایت ولایت فقیه،  انقلاب روز به روز قدرت بیشتری در منطقه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هر چه قدرت انقلاب فرا منطقه ای می شود، مسئولیت حوزویان هم در دفاع و حمایت ازانقلاب و ولایت فقیه هم سنگین می شود، افزود: امید است با حمایت همه حوزویان این انقلاب به سرمنزل مقصود برسد.

40/313
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha