جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مفیدی کیا

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر قزوین گفت: آنچه که امروز افراد زلزله زده در کنار بحث تغذیه و وسایل گرمایشی به آن نیاز دارند، آرامش و تسکین دل آن هاست که بدون شک حضور روحانیون این امر را سرعت می بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  ابوالفضل مفیدی کیا، صبح امروز در نشستی با مدیر و اساتید حوزه علمیه قزوین که در دفتر جمعیت هلال احمر شهرستان سرپل ذهاب صورت گرفت، ضمن قدردانی از حضور موثر روحانیون در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: حضور روحانیون در مناطق زلزله زده بسیار مهم است و اثرات مثتبی خواهد داشت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان قزوین افزود: آنچه که امروز افراد زلزله زده در کنار بحث تغذیه و وسایل گرمایشی به آن نیاز دارند، آرامش و تسکین دل آن هاست که بدون شک حضور روحانیون این امر را سرعت می بخشد.

وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی در زلزله غرب کشور  به ویژه در تامین آب، برق، امنیت، بهداشت و درمان و اسکان زلزله زدگان، اقدامات خوبی داشتند که جای تقدیر دارد، اما باید از مردم این مناطق تقدیر مضاعف کرد چون بی نظیر هستند و با وجود کاستی ها و نقایص از جمله کمبود غذا و چادر، از آنها چیزی جز احترام ندیدم.

حجت الاسلام مفیدی کیا اظهار کرد: در شرایط مصدومیت و فوت نزدیکان، انتظار است که رفتار پرخاشگرانه را ببینیم، اما مردم مناطق زلزله زده بزرگواری بسیار زیادی دارند، چون در دوران دفاع مقدس، سختی های فراوانی را متحمل شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان قزوین تاکید کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله زده، در لحظات سخت و جانسوز این حادثه دلخراش برای مردم منطقه بسیار التیام بخش و مایه تسلی خاطر حادثه دیدگان بود

وی به حضور جوانان در سازمان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و بیان داشت: جوانان هلال احمر با حضور در عرصه های مختلف امداد رسانی در شرایط سخت، با عشق و علاقه و بدون در نظر داشتن قومیت و نژاد و تنها به عنوان انسان نیازمند به کمک امداد رسانی می کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان قزوین خاطرنشان کرد: در کنار امداد و کمک رسانی، برگزاری دوره های فرهنگی، تخصصی و آموزش همگانی در دستور کار است و در این راستا برنامه و چشم انداز چهارساله هم تدوین شده است که در صورت تامین اعتبار اجرایی می شود..

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha