جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ، امام جمعه بجنورد

حوزه/رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فرا رسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: باید حوزه و دانشگاه‌ها ید واحده باشند و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه،  اظهار داشت: باید حوزه و دانشگاه‌ ید واحده باشند و هم‌افزایی بیشتری داشته باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: بیست وهفتم آذر، يادآور عروج سرخ مجاهدي خستگي‌‏ناپذير و عالمي رباني، شهید آيت‏‌الله دكتر محمد مفتح است كه از پيشروان انديشه وحدت حوزه و دانشگاه بود.

امام‌جمعه بجنورد ادامه داد: شهید مفتح در راه تحقق اين انديشه و آرمان بلند كه از انديشه نوراني امام راحل (ره) برخاسته بود، تلاش‌‏هاي بي‌‏وقفه‏‌اي انجام داد و سختي‏‌هاي فراواني را به جان خريد، ازاین‌رو به پاس خدمات چشمگير شهيد مفتح در راه ايجاد وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط، همكاري و هم‏فكري اين دو قشر انديشمند و فرهيخته، روز 27 آذر، هم‌زمان با سالروز شهادت اين عالم سترگ، با نام روز «وحدت حوزه و دانشگاه» نام‌گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامي، پيوند ميان دانشگاه و حوزه مستحکم‌ شد و با گشوده شدن درب‌های مراکز آموزش عالي، استعمار و استثمار در ايران برچيده گشت.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: دشمن در همه حال به فکر براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران است و در اين راه از هيچ کوششي فروگذاري نخواهد کرد و اين توطئه‌ها تا زماني که اسلام، انقلاب و ايران زنده و پا برجا است همچنان ادامه خواهد داشت.

وی، هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را حرکت هماهنگ هر دو نهاد مؤثر برای حل مشکلات و معضلات جامعه عنوان کرد و افزود: با وحدت بین حوزه و دانشگاه، جامعه اسلامی ساخته و در جهان به عنوان الگو مطرح می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد از دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به عنوان دو نماد علمی و تربیتی یاد کرد و گفت: حل بسیاری از معضلات و مشکلات امروز جامعه در گرو وحدت حوزه و دانشگاه و کار کردن درست و صحیح آن‌ها است و هردو باید تلاش کنند تا ضمن نزدیک شدن به استاندارها، نیازهای جامعه را پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه این دو نهاد تأثیرگذار علمی و دینی باید هم‌افزایی بیشتری با هم داشته باشند، اظهار داشت: دیانت و سیاست در جامعه اسلامی در کنار هم است و دانشگاه باید دانشجوی متدین تربیت کند و خروجی فعالیت‌های حوزه علمیه نیز باید تربیت طلبه‌ها و کارشناسان آگاه باشد

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: از زیبایی‌های جمهوری اسلامی ایران ایجاد اتحاد و همدلی میان تمام جریانات است که یکی از آن‌ها حوزه و دانشگاه بوده و باید حوزه و دانشگاه‌ها ید واحده باشند. 

وی با بیان اینکه روز وحدت حوزه و دانشگاه نشان از اراده نظام اسلامی به جهت تراکم انرژی‌ها و ظرفیت‌های درونی است، گفت: در جامعه اسلامی همه گروه‌ها باید ید واحده باشند و از همین گروه‌های مهم حوزه و دانشگاه هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha