سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دوره تربیت مربی نماز

حوزه/ هم‌اکنون هزاران کانال و صفحه در شبکه‌های مختلف اجتماعی به تبلیغ مسائل غیردینی و حمله به آرمان‌های اسلامی می‌پردازند٬ ولی ما در عرصه تولید محتوای دینی کم‌کاری کرده و هنوز جایگاه خوبی در این بخش نداریم، باید با فعالیت هنرمندانه و علمی این جایگاه را تقویت کنیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی، پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه دوره تربیت مربی نماز، اظهار داشت: به منظور تقویت بنیه علمی مربیان قرآنی، دوره تربیت مربی تخصصی قرآن و نماز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد با اشاره به برنامه‌های ستاد اقامه نماز برای جذب و استفاده از نخبگان فعال در فضای مجازی گفت: اهمیت استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین مبین و احکام اسلامی بر همگان واضح و مشخص است و تاکیدات مقام معظم رهبری برای ورود طلاب جوان به این عرصه نیز نشان‌گر همین موضوع است.

وی با بیان اهمیت کار در فضای مجازی برای طلاب حوزه‌های علمیه٬ افزود: یکی از برنامه‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز٬ ایجاد فضا و پایگاهی برای نخبگان فعال در فضای مجازی است تا بتوانند از طریق ایده‌های جذاب و هنری خود٬ محتواهای مورد استفاده جوانان در این فضا را فراهم و در دسترس قرار دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی تصریح کرد: رسیدن به نقطه آرمانی در تولید محتوای دینی٬ زمان‌بر و هزینه بر است٬ اما این دلیل خوبی برای تعطیل شدن کار در این محدوده نیست.

وی گفت: هم‌اکنون هزاران کانال و صفحه در شبکه‌های مختلف اجتماعی به تبلیغ مسائل غیردینی و حمله به آرمان‌های اسلامی می‌پردازند٬ ولی ما در عرصه تولید محتوای دینی کم‌کاری کرده و هنوز جایگاه خوبی در این بخش نداریم، باید با فعالیت هنرمندانه و علمی این جایگاه را تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام احمدی فرد همچنین با اشاره به سایر فعالیت‌های فرهنگی ستاد اقامه نماز، اظهار داشت: سالانه بیش از هشت هزار دانش‌آموز و 12 هزار نفر از خانواده دانش‌آموزان استان در مقاطع مختلف٬ از کلاس‌های نماز شناسی ستاد اقامه نماز بهره‌مند می‌شوند و نتایج کار در این عرصه مطلوب بوده است.

وی تصریح کرد: در راستای نیل به اهداف عالی نظام برای ترویج فرهنگ نورانی نماز٬ تاکنون سه اجلاس در شهرهای شیروان، آشخانه و راز برگزار شده است.

مدیر ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: همچنین اجلاس شهرستانی نماز و فضای مجازی در همین هفته در شهر اسفراین نیز با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی باید در موضوع‌های دینی و توسعه فرهنگی مانند نماز مورد استفاده قرار گیرد و با تلاش بیشتر در این زمینه باید خانواده در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها با مبانی نماز بیش از این‌ها آشنا شوند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha