شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش «اسلام، غرب و رادیکالیسم» در دانشگاه لندن برگزار می‌شود

حوزه/ بخش مرکز مطالعات اسلامی و آسیای غربی در دانشگاه لندن، همایشی با عنوان «اسلام، غرب و رادیکالیسم» در فوریه ۲۰۱۸ به منظور بررسی نقش غرب در ایجاد خشونت و گروه‌های سیاسی منشأ گرفته جدید از اسلام برگزار می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مرکز مطالعات اسلامی و آسیای غربی در دانشگاه لندن در انگلستان، دانشجویان و دانشگاهیان را به شرکت در نخستین همایش سالانه با عنوان «اسلام، غرب و رادیکالیسم» در روزهای ۱۴تا۱۵فوریه۲۰۱۸ دعوت کرده است.

این همایش قرار است به موضوع توسعه و احیای اسلام سیاسی در جوامع اسلامی و آسیای غربی، ظهور مجدد مبارزات فرقه‌ای و توسعه بیشتر ایدئولوژی‌های رادیکال در منطقه بپردازد. روند رو به رشد ایجاد گروه‌های سیاسی جدید اسلامی در آسیای غربی، اهداف سیاسی متنوعی را نشان می‌دهند و باعث ایجاد تنش در خارج از مرزهای منطقه‌ای می‌شوند. این گروه‌ها و پویایی سیاسی‌مذهبی آنان هنوز به‌طور کامل توسط جوامع دانشگاهی مشخص نشده است و باید از دیدگاه آکادمیک به تک‌تک آنان پرداخته شود.

هدف این همایش بررسی نقش «غرب» در خشونت‌های در حال انجام در جهان و تاثیر آن بر توسعه و پیشرفت این گروه‌های سیاسی به ویژه در جوامع غربی اعلام شده است.

موضوعات مورد ارزیابی در همایش به شرح زیر عنوان شده‌اند:

اسلام و غرب(مذهب مسلمانی و همزیستی آن با «دیگران» در غرب)

پاسخ اسلامی به رادیکالیسم

اسلام و اخلاق(حقوق بشر، اخلاق، اخلاق پزشکی و فقه اسلامی، حقوق زنان)

معنویت در اسلام(هنر اسلامی، سنت‌ها و آداب و رسوم)

حکومت اسلامی در دوران سلطه غربی

 

از شرکت کنندگان خواسته شده، مقالات‌ خود را در رابطه با موضوعات فراخوان شده، ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha