پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شهادت جمعی از فلسطینیان در چند روز گذشته گفتند: تنها نشستن و محکوم کردن کافی نیست، و باید دید مقام معظم رهبری در این رابطه چه نظری می دهند، امروز مسئله فلسطین نخستین مسئله جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از فرمانده هان ناجا که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشتند: در قرآن کریم  هیچ قومی به اندازه قوم یهود مذمت نشده است، در آیات قرآن خداوند می فرمایند که این قوم با پیامبران به مبارزه برخاستند و در آیات بسیاری خداوند این قوم را محکوم به ذلت نموده است.

معظم له با اشاره به گوساله پرستی قوم یهود افزودند: قوم یهود با این همه جنایاتی که انجام داده مدعیست که از اولیای خدا هستند، باید پرسید شما که اولیای خدا هستید چرا از مرگ می ترسید  و این ها همه حاکی از بلند پروازی این قوم دارد.

این مرجع تقلید با تأکید بر مطالعه آیات قرآن برای شناخت یهودیان و صهیونیست ها گفتند: نقشه های یهودیان علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) بسیار زیاد است که باید مطالعه شود و مردم از آن ها پند بگیرند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تاریخ یهود را تاریخی ننگین و بسیار مشکل آفرین بیان و تصریح نمودند: آنها مردم را از خانه های خود بیرون کردند و رژیم صهیونیستی را به وجود آوردند و این سرزمین را به عنوان پایگاهی برای آمریکا قرار دادند در حالی که قدس و مسجد الاقصی متعلق به همه مسلمانان است، حال مسجد الاقصی و قدس شریف را به ملتی که قرآن آنها را لعن کرده است بدهیم، و ما مسلمانان با این همه سوابق مغلوب دشمن مغضوب خود باشیم،  این کاری بس اشتباه است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر ریشه کنی رژیم صهیونیستی گفتند: وظیفه مسلمانان در برابر این جریان بسیار سنگین است و راهی جز جهاد نداریم.

معظم له با بیان اینکه عزت و عظمت اسلام جز از راه جهاد تأمین نمی شود، تصریح کردند: پیامبر اکرم(ص) فرموده اند: تمام خیر و خوبی ها در شمشیر و جهاد است و جز در سایه شمشیر هیچ گاه خیر و خوبی به دست نمی آید، حتی کلید بهشت و جهنم، جهاد در راه خداست، هر ملتی که جهاد را پشت سر بگذارد خداوند متعال در این دنیا  لباس ذلت بر تنش می کند، این جهاد در راه خدا بود که سبب شد انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

ایشان با بیان پیام شهدا برای نسل جدید ابراز کردند: انقلاب اسلامی انقلاب مذهبی و دینی است، در استان لرستان 500 شهید زن داریم که این بانوان در پشت جبهه ها نیز خدمات بسیاری را انجام می دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به شهادت جمعی از فلسطینیان در چند روز گذشته گفتند: تنها نشستن و محکوم کردن کافی نیست، و باید دید مقام معظم رهبری در این رابطه چه نظری می دهند، امروز مسئله فلسطین نخستین مسئله جهان اسلام است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha