جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هاشم الحیدری

حوزه/ دبیرکل حزب الله عراق با تاکید بر این که روحانیون حرف های نو برای جوانان داشته باشند، تاکید کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و فعالیت های گسترده دشمن و استکبار جهانی در این رابطه، باید زمینه‌ رفت و آمد جوانان را به حوزه های علمیه بیشتر فراهم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری در گفتگو با خبرگزای حوزه در مشهد درباره وحدت حوزه و دانشگاه، ابراز کرد: با توجه به تهاجم فرهنگی و فعالیت های گسترده دشمن و استکبار جهانی، باید بهای بیشتری به جوانان داده شود و زمینه‌ رفت و آمد آنان را به حوزه ها بیشتر فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه، نه یک وحدت فیزیکی و شکلی، بلکه تقارب و یکی شدن در مبانی معرفت شناختی، ارزش های فرهنگی و دغدغه ها و حساسیت های سیاسی‌اجتماعی لازم است و بیشتر از برگزاری اجلاس و دیدارهای مشترک باید برای آن وقت گذاشت.

دبیرکل حزب الله عراق با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند، گفت: نقش حوزه ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار سرنوشت ساز است، لذا روحانیون باید برای نزدیکی و نفوذ در دل جوانان، صحبت نو و متناسب با آنها را در برنامه داشته باشند.

وی بیان کرد: تبادل اطلاعات، مبادله استاد و مدرّس و نیز ایجاد ارتباط سیاسی فرهنگی می تواند سهم بسزایی در همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشم الحیدری با تاکید بر اینکه همدلی و خوش بینی، لازمه وحدت بین این دونهاد است، افزود: با مطالعات پژوهشی، دغدغه‌های فکری و برگزاری اردوهای مشترک می توان زمینه های وحدت بین‌ حوزه و دانشگاه را ارتقا داد.

دبیرکل حزب الله عراق در پایان اظهار کرد: با توجه به روایت حضرت علی(ع) « مَن نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه؛ هر کس از دشمن خود غفلت کند (دشمنان) از او غافل نخواهند بود. »  و تاکیدات مقام معظم رهبری بر بصیرت افزایی، اهمیت و ضرورت دشمن‌شناسی؛ روحانیون و حوزویان در داخل و خارج از ایران، باید به حرف‌های جوانان به صورت صریح گوش فرا داد و متناسب با جامعه حرکت کنند، زیرا اگر ما غافل شدیم دشمن غافل نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha