جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از دو اثر اقتصاد مقاومتی در غرفه خبرگزاری حوزه

حوزه/ معاون مؤسسه مطالعات اسلامی، بر لزوم برخورد فعالانه در زمینه تلاش های دشمنان در زمینه شبهه سازی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام دریاباری عصر امروز در مراسم رونمایی از دو اثر اقتصاد مقاومتی در غرفه خبرگزاری حوزه در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه در مصلی قدس قم، با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: سالیان پیش، گاهی اوقات شبهاتی مطرح می‌شد و از سوی فضلا و علما پاسخ داده می‌شد.

معاون مؤسسه مطالعات اسلامی افزود: این شبهات بعدها به مقالات علمی مبدل شد که چندین شبهه را منعکس می کرد؛ سپس به کتاب هایی مبدل شد، ولی امروز دورانی است که با رشته های علمی به ما حمله می شود؛ یعنی رشته های متعدد علوم اسلامی داریم که با فراوانی رشته به ما هجوم می شود.

وی گفت: هر رشته دارای استادان فراوان و تولیدات علمی پایان‌نامه‌ای و مواد علمی و کتاب های تخصصی است که هرکدام یک منبع نشر شبهات هستند؛ به قول رهبر مقام معظم رهبری، باید به شکل پیشگام و فعالانه در این عرصه حاضر باشیم.

معاون مؤسسه مطالعات اسلامی تصریح کرد: امروز در زمینه تهاجم رشته‌ای که در حال انجام است باید شکل تهاجمی و فعال داشته باشیم. حوزه ما نیازمند توسعه این مباحث است. امروز زیرشاخه‌های رشته‌ها نیز در دنیا تعریف شده است ولی هنوز رشته اقتصاد یا اقتصاد مقاومتی در حوزه تعریف نشده است.

وی گفت: کار بزرگی که در دو اثر دکتر یوسفی انجام شده است، می تواند مقدمه آموزشی در حوزه باشد.  پیشنهاد می‌کنیم که به سمت پیشنهاد رشته اقتصاد مقاومتی در حوزه برویم و سرفصل های آن را بنویسیم که این بحث، از جمله دغدغه های مهم حوزوی و بین المللی است.

معاون مؤسسه مطالعات اسلامی تصریح کرد: همچنین باید با تربیت نیروهای متخصص و ارائه آکادمیک این مباحث و ارائه جهانی این مباحث، حضوری فعال در عرصه های مختلف به ویژه اقتصاد اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام دریاباری اظهار کرد: خبرگزاری حوزه نیز می‌تواند بخش‌های مختلف این کتب فاخر را در نشریات و مجلات و خبرگزاری منعکس کند تا حق مطلب در این حوزه نیز ادا شود.

گفتنی است: همچنین حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، نویسنده این اثر، بیان کرد که حوزه در مدت اخیر تلاش های خوبی در همین زمینه داشته است و مباحث علمی در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی به شکل مدون در حال تدوین و ارائه به نظام آموزشی حوزه و حتی دانشگاه است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha