جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه ما نتوانسته‌ایم زیبایی عفاف و حجاب را ارائه دهیم، گفت: باید زیبایی عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حجت سالاری مکی، پیش از ظهر امروز در نشست اعضای بنیاد عفاف و حجاب استان، در محل سالن جلسات  مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مستلزم تبیین ابعاد زیباشناختی آن‌ها است.

وی بر تلاش برای تبیین فلسفه وجودی حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و افزود: در جامعه ما از پوشش به عنوان یک ارزش اسلامی نام برده می‌شود و اگر این ارزش به‌صورت عقلانی و علمی گسترش داده شود قطعاً بازخورد بیشتری  خواهد داشت.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در فرهنگ سازی عفاف و حجاب نباید تنها به مناسبت کشف حجاب بسنده کرد، گفت: برای ترویج فرهنگ و عفاف باید کار فرهنگی به‌صورت مستمر و مداوم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: وقتی به‌صورت جانبی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کار کنیم نتیجه بهتری می‌گیریم؛ زیرا قرارمان این نیست و نمی‌توانیم در یک سال همه کارها را درست کنیم.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: اعضای بنیاد عفاف و حجاب در این زمینه وظیفه خطیری داشته و هم‌اکنون همه شاهد وضعیت عفاف و حجاب هستند؛ ازاین‌رو تأکید ما بر بحث عفاف است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که به سمت بحث محتوایی و کارگاه‌ها برویم، گفت: از کسانی که درزمینهٔ عفاف و حجاب به‌صورت جدی وارد عمل شده‌اند قدردانی می‌کنیم؛ زیرا با این رویه رشد اتفاق می‌افتد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه درزمینهٔ عفاف و حجاب حق را ثابت کنیم، افزود: اگر حرفی برای گفتن نداریم، دیگر گیر ندهیم که چرا فرد حجاب ندارد، ما باید خود را در این قضیه تقویت کنیم و برای ترویج عفاف و حجاب در کارگاه‌های مربوطه محتوا و استاد خوب داشته باشیم.

تربیت ۵۰ مربی عفاف و حجاب در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی از تربیت ۵۰ مربی عفاف و حجاب در خراسان شمالی خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زیبایی‌های آن، تربیت 50 نفر به‌عنوان مربی عفاف و حجاب در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه درزمینهٔ عفاف و حجاب اگر دیدیم کسی طرح جالبی دارد معرفی کنیم تا طرح مزبور اجرا شود، اظهار داشت: امام رضا(ع) در حدیثی می‌فرمایند: «إنّ النّاسَ لَو عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لَاتَّبَعُونا؛ اگر مردم زیبایی‌های سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، ادامه داد: ما نتوانسته‌ایم زیبایی عفاف و حجاب را ارائه دهیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا ما امسال در کربلا با اجرای سینمایش "شهید شام" کاری کردیم که گل کرد، ایده را داشتیم، ولی کسی نبود آن را اجرا کند، لذا  نفر دوم جشنواره تئاتر رضوی را دعوت کرده و نمایش را در کربلا اجرا کردیم که مورد استقبال زیادی واقع شد.

وی بیان داشت: در نشست‌های بنیاد عفاف و حجاب باید بیشتر طرح و ایده داشته باشیم تا بتوانیم با اجرای این طرح‌ها، وضعیت فعلی عفاف و حجاب را بهبود بخشیم.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی خاطرنشان کرد: نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در میان آحاد جامعه به‌ویژه جوانان از اهداف اصلی ما است و باید شرایط به‌گونه‌ای  شود که هر فردی خود این مسائل را رعایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha